Gå til innhold

Overtidskontroll - hva skjer og kan man bli satt igang der og da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av legen at jeg må på overtidskontroll rundt termin siden magen min er stor. Hva skjer på en slik overtidskontroll? Kan man bli satt igang der og da? (må i tilfelle ta med bagen.....).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uten å være for sikker, så kan jeg gi deg et svar som jeg mener stemmer.

du blir sjekket nedentil for å se om det er modent eller ikke, er du ikke moden, så får du modningspiller oppi skjeden og hvis du er moden så tøyer de sikkert litt oppi der for å åpne opp litt mer. Så kan det være du får noe for å sette i gang riene.

Først av alt tar de vel sikkert bare en kontroll og vurderer hvordan du skal settes i gang, og i og med at det er sykehuset som tar denne siste avgjørelsen, så kan det være de ønsker deg tilbake senere?

Men du kan jo ta med bagen likevel og ha i bilen, eller du kan jo ringe føden og spørre de hvordan praksisen fungerer? :)

Lykke til :):)

Skrevet

Dette kan jo vurdere mellom sykehusene, men i Stavanger blir man sjekket med ultralyd: måler størrelse, morkake, blodgjennomstrømning i navlestrengen, sjekker feste og leie. Man må også ligge ca 15 min og reg. puls ++ smat reg. alle bevegelser, samt blir tilslutt undersøkt vaginalt av lege.

Du får så samtale med lege for å bli enige om strategi, igangsettelse eller vente, og dato for igangsettelse. I stavanger vil de helst sette folk igang kl 07:00 om morgenen, slik at man normalt ikke vil bli satt igang før min. dagen etter. Men som sagt, dette kan varierer mellom sykehusene...

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...