Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 Jeg har en baby som er 8 måneder gammel. Han får grøt tre ganger for dagen, 1 fruktmåltid og 1 flaskemåltid på dagen. Han legges kl 19 og våkner igjen kl 7. Men mellom 1 og 3 på natta våkner han for flaske. En snau uke klarte jeg å lure ham med lunkent vann i stedet, men så tok den tiden slutt. Han gråt og gråt og gråt til jeg ga ham flaske (synes ikke så små barn skal gråte). Men nå har han fått tenner og jeg vil ikke utsette tennene hans for unødig syreskade! Hvordan få natta tilbake igjen, uten gråt? Jeg tar i mot alle gode råd med stor takk!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 ga han en flaske med vann i sengen jeg som han kunen drikke når han ble tørst. men så nattavvendte jeg ikke han før han var 18 mnd da. han fikk ikke tenner før han var rundt 2 år
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #3 Skrevet 20. april 2011 2 år???? Det var temmelig sent, var det ikke? Bør jo bare gi ham vann igjen, men håper det finnes noen lure triks man kan gjøre også for å unngå gråt... HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #4 Skrevet 20. april 2011 Joda, men kunne jo ikke gjøre annet enn å vente på dem. Så kom alle samtidig også da. Nå er han 2,5 år og har fått alle tennene. Alle barn er forskjellig vettu. Man lar dem bruke sin tid på å få tenner i sitt eget tempo. Ingenting å bli sjokket eller hysterisk over hehe
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #5 Skrevet 20. april 2011 Hva?! Går det an å ikke ha tenner når man nærmer seg to? Ungen min er 1,5 og har alle tennene utenom de siste jekslene og jeg kan ikke se for meg hvordan jeg skulle fått i han mat hvis han ikke hadde tenner. Han spiser jo det samme som oss.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #7 Skrevet 20. april 2011 Er barnet ditt "normalt"? Ikke bli fornærmet nå, men ellers har jeg bare hørt om barn som har hatt kromosomfeil som har vært så sene med å få tenner.
*piami* Skrevet 20. april 2011 #8 Skrevet 20. april 2011 Mi spiste også 1-3 ganger iløpet av natta da hu var 8 mnd. Hu fikk melk 1 gang om dagen. Men da hun var 9 mnd reiste vi til syden. Hun er ikke så veldig gla i vann, så hun fikk 3-4 flasker Nan i tilegg, slik at hun fikk i seg nok veske. Utrolig nok sluttet hun med nattmat under oppholdet. Fortsatte med dette da vi kom hjem, med 3 flakser Nan om dagen, og hun har fremdeles ikke spurt om mat om natten! Behovet for melk var kanskje større enn jeg trodde, så nå når hun får rikelig med melk på dagen trenger hun ikke "dosen" sin på natta. Dessuten er hun nok rimelig stappmett, ettersom hun også spiser 4 faste måltid om dagen;)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #9 Skrevet 20. april 2011 vent til barnet er klart selv. Vår sønn var klar selv rundt 6 mndr, da sov han selv tvers gjennom 3 netter på rappen, så da tenkte vi at han var ferdig med nattmat. Når han våknet litt den 4. natta, så gikk var bare inn å strøk litt og sa natta, og han sovnet igjen. Verdens letteste nattavvenning Men du kan ikke tvinge barnet til å avvennes nattmat, det blir som å nekte deg frokost eller noe. Når barnet ikke lenger er sulten om natta, vil han/hun slutte selv
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #10 Skrevet 20. april 2011 han har vært tidlig ute motorisk. klatret fks over sprinkelsengen da han var 8 mnd. og krabbet rundt (ikke ålte) i huset da han var 3 mnd. og gikk (uten å holde seg) da han var 9 mnd. han har ingen feil. hverken på dna, kromosomer, organer eller noe annet.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #11 Skrevet 20. april 2011 ... eller det er en veldig dårlig vane som er inngrodd! Sønnen til ei vennine våkna hver natt for melk til han var 3 år! Derfor vil jeg nattavenne nå før han blir som sønnen hennes :s Til deg over her, takk for tips! Jeg skal gi ham mer melk på dagen, kanskje han sover natta gjennom da :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå