Gå til innhold

Middag i dag da jenter, enkelt, smaksrikt, raskt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i går lagde jeg en fjorland. men jeg har matforgiftning og er bare en person så da går det ann. blir litt dyrere om man skal lage mat til 5 stk på fjorland xD

Skrevet

hva med fks wok? med ris vedsidenav. rask, enkelt og smaksrikt det.

Skrevet

Begge forslag tas mot med takk.

Skrevet

Jeg vet ikke hva det blir ennå, men det blir nok helt sikkelt enkelt og raskt for meg. Og jeg vedder også på smaksrikt.

Er hos mine foreldre, så min mor står for maten ;D

Skrevet

Toros tikka masala er deiiiliiiig, og det går fort:)

Skrevet

Blir fiskebollelapskaus her i dag :) Kjapt og enkelt! Poteter, og grønnsaker, og delte fiskeboller i samme kjle. Med grove baguetter til.

Skrevet

ja. finnes mye i fryserdisken i butikken. og i hermetikkbokser, lappskaus osv. også finnes det frossenpizza osv.

Skrevet

I dag skal vi ha super rask og super god middag.

Rask og lage og supert siden vi drar på hytta i dag.

Ferdigstekte fiskekaker (evt stek/varm raskt i panna).

Pitabrød varmet opp i brødrister (evt ferdigrundstykker på butikken).

Salat

Tomat

Agurk

Paprika

Alt puttes inn i pita/rundstykke/hamburgerbrød og toppes med rømmedressing.

Nam

Skrevet

I dag blir det Toro sin moussaka med gresk salat og tzatziki. ;) Unga liker det, og det er fantastisk lettvint da. ;) Bruker alltid å ha oppi litt ekstra hvitløk i kjøttsausen da. Og gjerne litt hakkede friske urter, om jeg har.

Skrevet

Findus frossen fiskesuppe er supergod og rask

Putt fiskesuppen frossen i en kjele

Tilsett vann og melk, slik det står bak på esken

Tilsett findus frossen fiskestykker (liten eske i fryseren til supper og wok)

Putt gjerne oppi litt gulrot og purre, hvis du har. Annet kan også brukes.

Har du en dært fløte/rømme kan du putte det oppi også, men ikke nødvendig.

Serveres med hvitløksbaugetter.

Superraskt, superenkel og supergod.

Skrevet

Joikakaker på boks

Ris

Tyttebærsyltetøy

Ungene elsker det, jeg synes det er helt greit, mannen overlever..

Skrevet

gratinerte poteter og skinkebiff med en liten salat ved siden av:) middagen vår idag.. eller rester fra i går:))

Skrevet

Jeg er så dritt lei av og lage middag, føler at det går i det samme og det samme og nevnte jeg det samme?

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)
Skrevet

Jeg tenkte vi skulle grille hjemmelagde kyllingburgere. Har ikke bestemt om vi skal ha dem i pitabrød eller hamburgerbrød ennå :)

til 8 burgere:

800 gr kyllingkjøttdeig

1 finhakket løk

hakket kruspersille

1 egg

salt/pepper evnt div krydder

Alt blandes og deles i 8. Vi har bare litt rucculasalat+dressing i bunn, og ungene har ketchup på toppen ;)

Skrevet

Her går det også mye oppe i det samme. Hva lager man likssom til seg selv og til et lite barn?? Har ingen middagsfantasier for tiden, bløøhh sier det..

Er ikke HI..

Skrevet

Noen nevnte joikakaker..Hadde ei som jeg gikk i klassen sammen med, voksen dame med masse voksne barn. Og nesten hver dag skulle de ha joikakaker med pommefrites faktisk. Så den kan du nå alltids prøve. Har ingen anelse om hvordan smakker, men veldig enkelt, rask og lettvint..

Skrevet

Veldig enkelt i dag: fersk salmalaks i skiver (tilbud på meny), ris og soyasaus. Superenkelt og kjempegodt!

Skrevet

Strimlet kyllingfilet/svinefilet, wokblanding fra frysedisken, creme fraiche krydret med litt pepper og kikkoman. Serveres med ris. Evt. rundstykker el. til.

Skrevet

Hi her,

Jeg er også mye alene med barnet mitt rundt middagstider, er så fantasiløs nå at det er skummelt, i dag er det bare onsdag men siden lørdag har vi spist vegetar lasange, pasta med pølser og erter, pasta i hvitsaus med torsk.

det går fort og er enkelt.

Prøver å ha en dag i uken uten kjøtt og fisk, en suppe dag, en kjøttdag, en fiskedag.

Skrevet

Jeg lagde, potetmos med hvitløksmør, pølsebiter, ost og cherrytomater på toppen.

HI

Skrevet

I dag ble det :

Kyllingsalat

Hvitløksbrød med pesto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...