BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 Faar dere lov aa spise og drikke etter aa ha kommet paa sykehuset/under foedselen? Skal foede i Spania og synes det er litt fortvila at jeg ikke skal ha lov aa drikke vann engang! De vil ikke risikere noe i tilfelle hastesnitt og narkose, pluss at det unngaar oppkast, har jeg blitt forklart. Er det vanlig der ogsaa? (har liksom forstaatt det motsatte)
Maia&Mathias <3 Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 Stakkars deg!!!! Her får du lov til å spise og drikke d du vil under fødselen så vidt jeg vet! Ikke at du har så lyst på mat når d holder på men for min del var d veeeeldig godt med ei skive når jeg fikk epidural etter å ha holdt på non stop med knallharde rier uten opphold (og uten noen fremgang...) i 6 timer. Ser den med hastekeisersnitt og sånn men hva om du holder på i 2 døgn???
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 20. april 2011 #3 Skrevet 20. april 2011 Jeg har fått spise og drikke det jeg har villet under mine to fødsler iallefall. Tror ikke det er vanlig å faste under fødsler her i Norge... De kan jo vare i mange timer så det er vel lurt å få i seg litt underveis...
Nagilimia Skrevet 20. april 2011 #4 Skrevet 20. april 2011 Her er det vel faktisk motsatt.. Viktig med energi for å klare den store bragden. Jordmoren gjorde faktisk et unntak med meg etter jeg hadde fått epidural. Hun sa at tidligere var det helt greit, men at nye rutiner hadde satt grenser på dette med mat og drikke etter epidural. Jeg hadde ikke spist noe særlig på 2 døgn med rier og hun gav meg en sånn proteinmilkshake. De stresset det egentlig veldig at jeg måtte få i meg mat og energi for å få fremgang i fødselen. Jeg var svært kvalm i de 3 døgnene jeg holdt på, og hadde ikke lyst på mat. Nå endte fødselen i et ks, og da hadde jeg drukket denne milkshaken kl 16 og ks ble utført 19.40. Nå som jeg skal ha vanlig ks må jeg faste fra kl 24 dagen før. Du får hive i deg noe på vei til sykehuset
Strandloppa og lillebror Skrevet 21. april 2011 #5 Skrevet 21. april 2011 Som de andre også skriver, så er det omvendt her. Da jeg fødte sist, oppfordra jordmora meg til å spise under fødselen. Hun smurte brødskiver til meg to ganger i løpet av de 6 timene det tok. De tok også fram en kartong juice som de ville at jeg og barnefar skulle drikke under fødselen for å få energi. Du får ta med deg litt å spise og drikke i bagen din. Det er jo litt vanskelig å skulle yte maks når man er helt tom for energi. Spesielt hvis fødselen drøyer over tid..
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 21. april 2011 #6 Skrevet 21. april 2011 Jeg ble innlagt på føden kvelden før jeg ble igangsatt med drypp, og den kvelden og natta fikk jeg ikke spise noe siden de var bekymret for at det i verste fall kunne bli hastesnitt iløpet av natta. Dette pga at fosterlyden falt dramatisk noen ganger i kortere perioder. I ettertid har de trodd at det bare har vært navlesnoren som har kommet i klem og at det var kjempetrangt i magen min. Neste morgen ble jeg satt på drypp, men jeg husker faktisk ikke om jeg fikk noe frokost den morgenen eller ikke. Husker heller ikke om jeg fikk noe under fødselen. Var litt bortreist frem til fødselen. Natta før fødselen fikk jeg nesten ikke sove, og jeg var jo helt i koma på morgenen og etter jeg ble satt igang. Så kom smertene og jeg var helt borte. Så fikk jeg epidural og da sov jeg mellom riene. Men har inntrykk av at de fleste får spise og drikke litt så sant det ikke er noe som tilsier at det er sannsynlig at de må ha keisersnitt. Jeg har ihvertfall ikke hørt noe annet.
Mamma til tre? Skrevet 21. april 2011 #7 Skrevet 21. april 2011 Jeg ville ikke spise og drikke under fødsel, jeg orket ikke.. Og det gjorde jordmor ganske fortvilet, hun prøvde alt! Vann, saft, kjeks, brød, frukt, en sukkerbit hun ville virkelig å i meg noe næring. Så her det vel heller motsatt da...
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 21. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2011 Huff, saa urettferdig! Ikke at jeg vet om jeg kommer til aa ha lyst eller ikke, eller hvor lenge jeg faktisk maa vaere der paa tom mage, men det hoeres jo saa mye klokere ut det der med aa faa energi underveis! Skal i hvertfall spise alt jeg kan foer jeg kommer saa langt! Om saa paa sykehustrappa! Og kanskje snike med meg noen noetter og banan i bagen? hehe... Takk for svar, alle!
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 21. april 2011 #9 Skrevet 21. april 2011 Ble hastesnitt på meg, og jeg hadde spist en del. Gikk helt fint det, og jeg ble oppfordra til å spise selv om de visste at det var stor sansynlighet for at det kunne bli nettopp hasteks. Men de spurte hvor mye jeg hadde spist før de trilla meg ned på operasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå