Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Hvor gammel var barnet når det falt og hvordan gikk det med barnet?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Ja. Gutten min falt fra stellebordet da han var 2 uker. Det var på offentlig toalett, sånn stellebord som står ut fra veggen. Stellebordet gikk i stykker og barnet falt rett ned på flisbelakt gulv. Det var svigermor som skiftet, men jeg var jo i nærheten. Desidert den verste opplevelsen i mitt liv. Dro til akuttmottaket og han ble observert i mange timer. Hadde stor kul i hodet. Men som barenelegen sa. Så små hoder tåler ufattelig mye. De er tross alt laget for å tåle en fødsel og det er enda verre for et lite hode. Gikk bra. 6 år siden nå. Skjelver fortsatt når jeg tenker på det.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Hørte at noen fra klassen min mista babyen i gulvet, vet ikke fra hvilken høyde. Rett på legevakta hvor de ble møtt av en lege som sier: "Vet dere hva en baby egentlig er? En stor klump med brusk! De tåler myye mer enn man tror!" Det er jo en sannhet med modifikasjoner, da mange "stellebord-uhell" ender i hodeskade, så selvfølgelig, skjer det, dra til legevakta! Men likevel, behold roen, sjansen er veldig stor for at det går veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 I følge den barnelegen jeg møtte er dette mye vanligere enn man tror. Fall i trapp, fra stellebord, sofa, seng osv. Han sa at det var svært få som fikk varige men av dette. Bare tenk på det som skjer under en fødsel. Barn som kommer ut med deformerte hoder, dratt ut med vakum osv. Babyhodet tåler ufattelig mye, nettopp fordi de er laget til å tåle en fødsel.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #5 Skrevet 20. april 2011 Jeg falt ned fra stellebordet og lever ennå, men om det har gått bra er vel ikke jeg den beste til å bedømme.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #6 Skrevet 20. april 2011 ja, min falt i gulvet fra stellebord. var tregulv og teppe han falt på. og jeg fikk tak i beinet hans så vet ikke helt om hodet kom nær gulvet. hvis det kom nær tror jeg det så vidt berørte gulvet. skjedde ingen skader. han var vel 2 mnd.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #7 Skrevet 20. april 2011 0502 her: og da var jeg dritredd. heldivis klarte jeg å ta tak i benet hans slik at alt gikk bra og at han ikke fikk vondt. han bare smilte. trodde sikkert vi lekte
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #8 Skrevet 20. april 2011 Søsteren min falt av stellebordet da hun var baby, jeg stelte henne (jeg var 11 år gammel). Om det gikk bra? I dag er hun 24 år gammel og ekstremt distrè, rotete og dramadronning, men tviler på at det har noe med fallet å gjøre :-D
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #9 Skrevet 20. april 2011 Sønnen min datt ned fra stellebordet. Husker ikke hvor gammel han var. Det absolutt værste jeg har opplevd. Utrolig nok så gikk det helt fint. Ikke et blåmerke, ingen ting.... Ringte helsestasjonen og fikk komme dit en tur for sikkerhetsskyld : ) Ble ekstremt forsiktig i ettertid. Brukte aldri stellebord lenger, men skiftet heller på gulvet med ei stellematte.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #10 Skrevet 20. april 2011 Ja. Jenta mi datt ned fra stellebordet da hun var noen få uker gammel. Rett i flisene med hodet først. Jeg hadde festet henne med "belte" over magen for at hun ikke skulle rulle over på langsiden, men i det jeg snudde meg i 2 sek, så fikk hun tak på sidene av stellebordet med små bare føtter, og skøv seg ut på kortenden. Det var skikkelig ekkelt, og jeg ble super redd. Dro på legevakta, og ble sendt på sykehus til observasjon over natta. Men det gikk helt fint Og når jeg luftet min dårlige samvittighet for venner og kjente, så viste det seg at det var mange "falt ned fra ett eller annet" historier der ute. Og det har gått bra med alle jeg kjenner, iallfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå