Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Jeg studerer økonomi og administrasjon. Har mest B og C, men har også noen D og E. Det er fag som jeg syns er vanskelige, og tror ikke jeg kan greie å gjøre det noe bedre om jeg tar eksamen på nytt.. Hvor mye har egentlig karakterene å si? Jeg har jo bestått, og føler jeg har endel kunnskap, det er jo ikke alt man får frem på et par timer på eksamen.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Beklager, var ikke meningen at innlegget skulle komme to ganger... Var siden her som hang seg opp. HI
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Jeg har også flest B og C, men en E som irriterer meg noe voldsomt da det er innen et felt jeg egentlig er ganske god, og har stor interesse for (er sykepleier). Jeg tror ikke det har så mye å si, ingen arbeidsgivere har til nå bedt om vitnemål, men jeg har sett et par annonser der det var ønsket. Skal jeg derimot videreutdanne meg kan det ha mye å si og jeg er derfor beredt til å ta dem opp da. Men foreløpig venter jeg og ser det an, har mer enn nok å henge fingrene i ;-)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 Lurer litt på dette jeg også.. Går på det samme som deg HI og har en A, en B, en D og en E, og resten C'er. Har desverre brukt litt for lite tid på studiene, og kunne nok klart å gjort flere av C'ene om til B'er om jeg bare hadde lest litt mer. Jeg holder på med andre året nå, så jeg håper resultatene for våreksamenene og det siste året blir bedre. Litt vanskelig å rekke over alt pensum syns jeg, 18 eksamener på 2 år, i tillegg til 18 studiekrav er mye syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #6 Skrevet 20. april 2011 Nå har ikke jeg samme utdanningen som deg, jeg er allmennlærer. Første året på høgskolen fikk jeg en D og en E, og jeg var litt nervøs for om det skulle ha noe å si. Ingen har sagt noe på de karakterene, vitnemålet har faktisk aldri vært et tema i det hele tatt. (Altså, jeg har jo sendt de vitnemålet når jeg søkte jobb, men det var det)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #7 Skrevet 20. april 2011 Jeg har bachelor i økonomi og adm. Jeg har karakterer fra A-E. Gjennomsnittet mitt er vel over C så hadde kommet inn på master/siv øk. også om jeg ville det. Det er jo greit å ha et gjennomsnitt på minst C. Fåtallet har spurt om vitnemål når jeg har søkt jobber eller vært på intervju. Det viktigste er at du har fått graden og fullført utdanningen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #8 Skrevet 20. april 2011 Skriver under på den over... De fleste er kun interessert i at du har fullført. eventuelt ser de på hva du har gjort på hovedoppgaven din. Har ikke så overvettes bra karakterer selv, men er aldri blitt spurt om vitnemålet mitt på noe jobbintervju. Tror som sagt de er ute etter om du er formelt kvalifisert. Nå er det ikke såååå vanskelig å få jobb når jeg blir siv.ing om et par måneder heller da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå