Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Hun har et vikariat som går ut 30/4. Siden hun ikke har fått forlenget dette gikk hun til legen idag og fikk sykemelding med en mer eller mindre oppkonstruert sykdom. Dette fordi sykepenger utgjør mer i inntekt enn dagpenger (dette sa hun selv) Jeg har skikkelige problemer med å akseptere en slik moral, og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til henne nå.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Synest ikke du skal legge deg oppi dette, å mene så forferdelig veldig mye om hennes sykemelding. Det er en sak mellom henne og hennes lege. For hva du vet har hun en sykdom hun ikke ønsker at du skal vite noe om, og derfor heller ønsker å fremstå som en snylter. Kan godt forstå henne, det er ikke noe særlig med folk som legger seg oppi alt mulig.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Skjønner godt at du blir provosert hvis det er sånn at hun utnytter systemet for å mele sin egen kake. Jeg mister også respekten for sånne mennesker, da de, slik jeg ser det, stjeler fra mange som har det verre enn seg. Vanskelig å si hva du kan gjøre med det egentlig. Du kan jo fortelle henne hva du synes om saken, men tviler på at det faller i god jord, mennesker som henne er ofte veldig egoistiske.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 Det eneste du kan gjøre er vel enten å holde kjeft om det, eller være ærlig og si at du blir provosert og at du mener hun snylter på systemet. Så får dere ta den diskusjonen. Om dere er gode venninner tåler vennskapet en slik diskusjon, har selv hatt den med en av mine venninner. Men utover det, så er det jo ikke så mye du kan gjøre med saken uten å være uenig med henne. Av og til må man bare enes om å være uenig, gode vennskap tåler det
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #5 Skrevet 21. april 2011 Hun viste meg sykemeldingen, så jeg vet hvilken diagnose som er satt. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå