Gå til innhold

Hvilke nattasanger synger dere til barna deres?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

So ro lille mann og trollmors vise :)

Skrevet

trollmors vuggevise, bæ bæ lille lam, twinkle twinkle little star, so ro lille mann, du skal få ein dag i måra, en himmel full av stjerner også en som jeg har laget selv som summerer opp dagen. :) i tillegg leser pappaen i en bok hver kveld. både lesing og synging foregår i vår seng, også går gutta over i sin egen seng og sovner når vi er ferdig. :) koselig

Skrevet

Det var litt av et repertoar :D Tipper det er fornøyde gutter :D

Skrevet

Smil og vær glad for hver dag som går

Kjære Gud jeg har det godt

So ro lille mann

Bæ bæ lille lam

Skrevet

Kjære gud, So ro og Når trollmor har lagt sine 11 små troll .

Skrevet

So ro, Trollmor og nattasangen fra Amalies jul (den er så fin!) :)

Skrevet

Nå har vi begynt å lese en bok

Så synger vi en sang jeg dikter selv om knøttet (fra kokos og bassa av bringsværd. Knøttet er fra boka kokos og trollmor og de 11 små troll; ))

Så synger vi trollmors vise

Skrevet

Ballongvisa, kjære gud og den fyrste song.

Skrevet

Har 2 gutter som får velge to sanger hver. det varierer som regel mellom so ro lillemann, du skal få en dag i mårra, trollmors vise, kom Blåne (?), kjære gud jeg har det godt, den andre fra blåfjell "snart er det mørkt", Blåmann, og tro det eller ei; bad boys fra Inner circle (ikke spør.. hehe)..

Skrevet

De siste par ukene så har vi sunget Twinkle twinkle little star, bæ bæ lille lam og wheels on the bus.

Jentungen på 20mnd har også spurt etter Abba (aner ikke hvor hun fikk det fra, men jeg fikk da kverket ut noen linjer fra dancing queen. Det var siste gang hun spurte etter Abba).

Hun liker også hode, skuldre kne og tå (men må være komplett med bevegelser)

Ikveld inkluderte jeg Rihanna's Cheers I'll drink to that (refrenget) og snodig nok sovnet hun nesten til den.

Skrevet

Synger en goood del sanger hver eneste natt. Noen som ikke vanligvis er nattsanger også. Slik som lille måltrost, smil og vær glad/mors lille ole, pitt pott nøtt, alle sangene fra hakkebakkeskogen, alle sangene fra kardemommeby, blåbærvisa, basarvisa, lille pusekatt +++

Synger ofte i minst en time, og så nynner jeg noen sanger stille, etter babyen er sovnet og til jeg er helt hundre prosent sikker på at babyen sover ordentlig. Gjentas ved behov og ny oppvåkning i løpet av natten. Men så er babyen bare 3 mndr da. :)

Synger alltid:

Nå i ro, vi har ei tulle, kjære gud jeg har det godt, twinkle twinkle, når trollmor har lagt sine 11 små troll, byssan lull, so ro lillemann, so ro litentull/so ro godt barn, sov du vesle spire ung, jeg folder mine hender små, lillebrors dag er slutt, hvem kan segla forutan vind, du skal få en dag i mårå, sov dukke lise... ja sikkert flere. Litt trøtt nå. :)

Akkurat nå går det også i mai-sanger, av en eller annen grund. Mammaen er vel litt vårsyk, kanskje. :)

Skrevet

Vi synger mye, her er noen av favorittene:

Teddybjørnsvisa

Kveldsang for Laffen

Om kvelden

Kvelden lister seg på tå

Lillebrors vise

Kjære lille gutten min

Lykkeliten

Vi har ei tulle

Trollmor

Hompetitten

Lille måltråst

Kom mai du skjønne milde

Jørgen Hattemaker

Lille vakre Anna

Musevisa

Den uheldige mannen

Louise Gate 2

Dyrene i Afrika

Se min kjole

Løvetannsvisa

Amandus Dukkemann

Vesle Hoa

Og masse mer... Jeg kan mange sanger, og mange sanger synger vi fra Den store barnesangboka. Anbefales!

Skrevet

22.07 igjen. Har altså ingen fast sang (skjønner nå at det var spørsmålet). Synger mange voksensanger også foressten som kjærlighetsvisa, til ungdommen, Streets of London osv

Skrevet

Synger Ole Lukkøye hver kveld. Kun den, har gjort det i alle år:-)

Skrevet

Han en liten en på 3 mnd som elsker nattasangen fra Amalies Jul så jeg synger den hver kveld :)

Skrevet

Ola Tveiten

Om kvelden når det mørkner

Trondheimsnatt

Splitter pine

Tre små tamburer

Gje meg handa di, ven

You raise me up

Jepp... Et meget variert repetouar. Ungene liker masse forskjellig, og jeg elsker å synge. Ikke alle sangene synges hver kveld da. ;)

Skrevet

Det er to sanger som synges hver natt. "Hiv 'o hoi" fra Kaptein Sabeltann og 'Amazing Grace'.

'Amazing Grace' ble sunget i begge ungenes dåp. Det var presten selv som valgte den til den eldste, mens jeg ba om den til den yngste. For eldste så var det den den eneste melodien han sovnet til i sine 5 første levemåneder, så den har fulgt han i over 6 år.

Skrevet

Her går det som regel i kjære Gud jeg har det godt, og en annen kristen sang som går slik:

Jeg er trygg hos deg

Jeg får be til deg

jeg for lovsynge ditt navn

Du har tid for meg

Når jeg søker deg

Min Herre min Gud

Takk for jeg får tro

Tro at du er go

Jeg får hvile i din favn

Jeg er trygg hos deg

For du elsker meg

Min Herre, min Gud.

Vi er da kristne for de som ikke skjønte det ;) så derfor blir det en del kristne barnesanger i tillegg.

Men andre sanger kan være, Hjulene på bussen, bæ bæ lille lam, ro ro til fiskeskjær o.l

Skrevet

Vi varierer men elsker denne og det gjør alle 3 ungene også..

Lille hjerte vennen min

nå i ro slumrer inn

Når du legger deg ned

du vil til drømmeland et sted

Dine tanker flyr hen til du vekkes igjen

Dine tanker flyr hen til du vekkes igjen

Hvis en eengel du ser

når i drømme du ler

Som i lysende prakt

ved din seng står på vakt

Med et kyss på din munn vugges ømt deg i blund

med et kyss på din munn vugges ømt deg i blund..

Skrevet

kjæregud og jesus styr du mine tanker. + leser en bok han velger selv. dette gjør vi hver natt. er så koslig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...