mammatiltre09 Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Heisann! Vi har tenkt å gifte oss, har ikke begynt planleggingen ennå, ikke engang når det blir...Vi har pratet litt om å gifte oss i hemmelighet, men har store barn, så da spørs det hvor hemmelig det blir, da de bør jo få være litt med på planleggingen... Og jeg har jo en drøm innerst inne om å være hvit brud... Ser for meg et lite bryllup, 20 - 30 gjester. Koldtbord må vel være det enkleste, så man slipper servering? Kakene blir jeg og andre å bake selv. Tror ikke det blir alkohol. Toastmaster og taler, dette aner jeg ingen ting om! Har man det i et slikt lite bryllup? Brudevals og dans? Har man det med så få gjester? Eller kan man bare gjøre det så enkelt som at man bare tar kaffe og kake etterpå, enten på resturant eller hjemme? Har også tenkt på at hvis vi får et barn til om ikke så lenge, så kunne vi hatt dåp og bryllup samtidig. Noen som har erfaring med det? Hvordan gjennomfører man det? Det ble mange spm...
Supermamma;-) Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Hei! Først og fremst tenker jeg at du/dere må tenke godt igjennom hva dere egentlig har lyst til. Ikke hva andre forventer eller hva som er mest "praktisk", dette skal jo ideelt sett være en engangsforeteelse..;-) Og en dag som er deres, som dere skal se tilbake på som noe fantastisk for akkurat dere! Jeg vet av flere som har overasket dåpsgjestene med å vie seg etter dåpen. Da avtaler man selvfølgelig alt med presten som vanlig, så gir man beskjed til gjestene om å vente etter gudstjenesten. Man må jo da vente til kirken er tømt for "vanlige" folk. Snakk med presten i kirken deres, han/hun har sikkert erfaring med dette;-) Det er jo en forutsetning at alle dere vil ha i brylupet også blir bedt i dåpen.. Det jeg tenker er at om dere velger dette vil dagen bli litt mere "barnas dag" enn om dere har et eget bryllup og du går glipp av alle brudeforberedelsene som frisør, make up, fin kjole, fotografering etc.. jeg har iallefall vært rimelig svett og nedprioritert i dåpen til mine tre barn;-D Når det gjelder budsjett er det kjempefint med koldtbord eller en grillfest, hvis dere vil ha mat. Forhør deg rundt og finn en rimelig kokk, feks en elev på kokkelinjen el og sett opp en enkel meny(grillspyd og etpar gode salater), handle råvarene selv og la kokken ordne resten. Kan bli minst like rimelig som koldtbord. Ellers er en kakefest med et overdådig kakebord og frukt etc kjempeflott også da! Iallefall hvis venner og familie hjelper til <3 Latterlig billig brudekjole som alikevel er i god kvalitet og akkurat sånn som du vil ha den, kan du få hvis du bestiller på nett fra USA. Jeg har selv kjøpt min fra dressesol.com og der har de hundrevis av modeller, god service og rask levering;-)(vi snakker en tiendedel av prisen..) Billige gifteringer bestiller du også på nett fra USA;-) Puh, her hadde jeg mye å øse av kjente jeg, håper noe kan være nyttig også;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå