Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Har ikke råd å handle mat i påsken, hva for noen tips har dere til billig enkel mat?? Har handlet bittelitt i dag, og mer har jeg egentlig ikke råd å handle.. Viktigste er at barnet mitt for den maten hun trenger, spiser egentlig ikke så helt det store, hun er ikke helt 2 år enda. Alenemor med dårlig råd ja, eller det ble litt regninger nå..Ikke spytt med tungen nå, det hjelper bare ingen...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 pasta med kjøtt og stekte grønnsaker pasta i alle varianter er superbillig og holder til minst 4 omganger når dere bare er 2 stk. svinekjøttdeig eller strimlet svinekjøtt er billig. 20kr på rema 1000 f.eks. du kan lage en enkel og billig ostesaus til. frosne grønnsaker kan fint stekes eller wokes. her er variasjonene mange!! du kan lage små kjøttboller av hvilken som helst kjøttdeig, ha vanlig stekt kjøttdeig av svin, kylling eller storfe, du kan ha strimler. sausene kan også varieres, ostesaus eller tomatsaus. en boks med grovhakka tomater med basilikum er billig. tomatpure også. ris og kylling/svinekjøtt ris koster nesten ingenting og holder til maaaange middager. 40kr. for 4kg. kylling i dag er ikke lenger dyrt. hel, grillet first price kylling til 30kr. annet billig kjøtt kan også brukes. sommerkoteletter, svinekoteletter, evnt. go helg produkter. jeg synes det smaker best med brun saus til om man skal ha svinekjøtt. den lager du enkelt selv av litt smør, mel, buljong og pepper. nudler er alltid billig og kan kombineres med billige grønnsaker og billig kjøtt til en nudelgryte eller suppe. . litt ekstra godt til frokosten i påsken? first price baguetter er superbillig og det er jo så godt med nystekte baguetter og ost til frokost;) annet godt pålegg er også billig fra first price. syltetøy f.eks. frossen fisk er også billig. first price laks og torsk er fullgode og veldig billige produkter. kjøp melblandinger til grøvt brød på rema1000. 15kroner pakka. blir 2 store og nydelige brød. (kan gjøres billigere men når man må kjøpe alle meltypene for å få samme blanding så blir det dyrt der og da.) og dette brødet er virkelig mettende!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 OBS har mel blandingene til 12.90 kr nå.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 Kan du fortelle litt om hva du har av køjtt og grønnsaker i kjøleskap eller fryser så er det lettere å gi tips..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #5 Skrevet 19. april 2011 Hva har du i skapene da? Det er ikke så mye som skal til for å lage gode supper for eksempel.
Lammelåret Skrevet 19. april 2011 #6 Skrevet 19. april 2011 Pasta og tomatsaus. Sausen lager du av knuste tomater på boks, en hakket løk, en buljongterning og en spiseskje sukker. Start med å surre løk og buljongterning i olje til det blir blankt. Deretter har du i to bokser med tomathakk. La det koke uten lokk på laveste varme så lenge som mulig, tilsett annet ønsket krydder. Hvis du lager en stor porsjon av dette (stor porsjon = oppskriften), har du til andre retter også. Andre forslag: Fiskeboller (8 kroner per boks) Risengrynsgrøt Tomatsuppe (hjemmelaget er veldig godt) Potetstappe eller rotmos med pølser.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #7 Skrevet 19. april 2011 Er dessverre ikke så god på hva mat koster da jeg sjelden ser på pris når jeg handler. Men vet at mange har dårlig råd og respekterer dette. Et par tips å komme med. - Lapskausblanding med strimlet svinekjøtt evt pølser. Da har du to iallefall to middager. Vi bruker 300 gram kjøtt til 800 gram lapskausblanding. Suppe til en voksen og 2 barn; 5dl vann, en buljongterning, 400 gram lapskausblanding og 150 gram kjøtt. Planlegg middager godt, dersom du har kjøtt igjen etter suppa, så lager du noe med dette kjøttet. Tenk over hva man skal lage når man kjøper det. Bruker du pølser kan du f.eks. ha pølser og poteter dagen etter. - Grøt om du kjøper sånn stor pakke - Pannekaker - Fiskepudding stekt eller kokt i hvitsaus med poteter - Hjemmelaga fiskegrateng
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #8 Skrevet 19. april 2011 et tips er å altid ha liggende noen posesupper og noen bokser med boksmat feks lapskaus. da har man til slike trange perioder. men nå har du jo ikke det da. tror ikke en slik boks er så dyr hvis det er av interesse. personlig er jeg harryhandler og har dermed altid karbonadedeig og kjøtt i fryseren. og haugevis av gode pålegg. jeg hamstrer altid til dårligere tider.har til og med altid liggende ferdig oppskjært brød i tilfelle en trenger det. så kjenner nå at jeg ikke har tips til hva som er billig egentlig. havregryn da kan du lage havregrøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå