Gå til innhold

Onkel som gir blaffen i onlebarna sine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skuffet over svigerbror. Han er barnløs,bor med samboer i en annen by. De tjener godt,har mange venner og lever livet tilsynelatende. De er i slutten av 30-årene.

Hans eneste onkelbarn er våre to. Han gidder ikke gi presang eller kort eller noen form for oppmerksomhet til bursdager. Ikke fikk vi barselgave til nr 2 og han har knapt sett dem. Julegaver får vi, noe billig som foreldrene hans har kjøpt. Foreldrene bor i vår by så han har absolutt en grunn til å komme hit innimellom.

Vi har ikke besøkt dem etter at vi fikk barn da det ikke er bare bare å reise med to små. Ikke at vi er invitert heller...

Vet at de har mange venner med små barn og at de er fullstendig klar over hva som er "vanlig" mtp presanger ol.

Er ikke dette dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skullehan egentlig bry seg så mye om noen unger han aldri treffer?

Inviter ham og samboeren med på ting som er hyggelig for alle parter slik at de blir kjent.

Skrevet

Fordi de er nevøene / niesene hans??

Jeg har en svigerbror av samme sort. Nå venter han barn selv og kommer til å få samme interesse tilbake.

Skrevet

Helt normalt.

Broren til min mann har ennå ikke kommet på besøk i nyhuset vi har bodd i nå i 5 år.

De to minste barna har han ikke sett og aldri kjøpt noe til.

Vi bor i samme by til og med.

Skrevet

Hi:

Joda,men det er da vanlig å gi oppmerksomhet når broren får en baby??

Til og med kollegaer jeg nesten aldri snakker med sendte en melding. Og man gir vel blomster el ved fødsel. Dessuten får ikke ungene prersanger til bursdagen, det hadde ihvertfall vi gitt.

Skrevet

Dere og ungene er fjerne for han, så hvorfor skal han bry seg? Han aner sikkert ikke hva han skal kjøpe, hva som passer for den og den alderen osv.

Våre barn får alltid gave av onkel til bursdag og jul, men det er jo svigermor som har handla. Onkel har ingen begrep om hva unger trenger eller har gøy av ettersom unger ikke er en del av hans liv til daglig eller noe han ofrer en tanke. Helt greit!

Skrevet

Ingen avdereeregentlig interesert i den andres barn tydeligvis. Da erdet vel ikkenoe problem?

Skrevet

Blir han invitert til bursdager da? Du forventer vel ikke at han skal sende gaver hvis han ikke blir bedt i selskap?

Skrevet

Hi:

Denne onkelen har peiling det er jeg sikker på. Han er vennenes barns "reserveonkel", godt lag med barn.Samboeren har også garantert noen ideer vedrørende gaver.

Skrevet

Vi var MYE sammen før vi fikk barn. Etter vi fikk barn ( og det var mye skummelt, sykt ekstremprematurt barn osv ) hørte vi aldri mer fra han.

Og han er en godt voksen mann, litt over 40 år.. Klart vi ble skuffet.

Det er 5 år siden vi fikk barn, han har vel sett dem 3 ganger.

Han har vært sur fordi vi ikke har vært sosiale nok, litt vanskelig når det er mye sykehus osv.. nå forventer han mye interesse fra oss når han venter barn? Nei.

Skrevet

Jo det gjør jeg faktisk...Han er ikke direkte invitert,men jeg vet 100% sikkert at han vet han kan komme på besøk om han ønsker.

Skrevet

Da skjønner jeg onkelen utmerket godt. Hva synes barna dine om at du ikke inviterer onkel i bursdagsselskap? "Vet at han kan komme" er det største svada jeg har hørt.

Inviterer du dem aldri og dere ikke besøker dem heller så kan du ikke forvente at han skal gidde ¨å forholde seg til barna dine.

Skrevet

Syns det er merkelig å velge å engasjere seg så lite i tante/onkelbarna sine. For meg er det en helt fjern tanke - syns det er superstas med de små fetterne og kusinene til mine egne barn, og syns det er hyggelig at familien holder nær kontakt. Satte veldig stor pris på å være sammen med tanter, onkler, fettere og kusiner da jeg var liten, og vil gi det samme til mine barn.

Må jo bli trist for ham når barna blir eldre også, og føler de ikke kjenner ham.

Her ser vi hverandres nevøer og nieser så ofte vi kan, og har masse moro sammen:)

Skrevet

Tviler på at han reiser ens ærend med fly og tar seg fri fra jobb for å gå i en 1-årsdag...Hadde ikke jeg heller gjort.Derfor er han ikke direkte invitert.

Skrevet

Han på sin side tenke kanskje at etter at dere får barn så har dere aldri invitert dem med på noen ting, ikke har der komt på besøk heller, for sååå vanskelig er det tross alt ikke å reise med to barn. Så dersom dere ikke er interresert i å holde kontakten, da er dere vel ikke så forbanne interresert i gaver heller da..

Å skrive et innlegg her blir egentlig litt for lite til å få inntrykk av helheten av situasjonen, er godt mulig denne onkelen har god grunn til å holde avstand..

Skrevet

Det handler om at det er hyggelig å bli bedt og at man selv skal kunne avgjøre om man ønsker å komme. Ikke at folk skal tenke at "han kommer sikkert ikke uansett så vi gidder ikke be ham".

Hvis ungene aldri ser ham tenker de heller ikke på at gaver fra ham uteblir, det er det bare du som tenker over.

Skrevet

Det går jo begge veier! Ikke bare dem som skal invitere han på ting.

Jeg har svart her før..meg med samme type svigerbror. Men vi inviterer alltid til bursdager osv, men det passer aldri for han.

Syns dere burde invitere han i hvert fall HI.

Skrevet

Hi:

Overrasket over mange svar her...Klart dere får ikke et helt riktig bilde av situasjonen, men det er nå ingen kjente konflikter mellom oss ihvertfall. Når vi møtes en sjelden gang er vi høflige.

Forventer bare litt oppmerksomhet og høflighet/folkeskikk. En ting er bursdager, det kunne jeg nok latt hvile,men han viste ingen tegn til interesse etter at hans andre onkelbarn kom til verden...Tviler veldig sterkt på at han hadde glemt det, vi sendte melding og han prater med faren sin nesten daglig.

Skrevet

På generelt grunnlag må jeg si at jeg ikke synes du kan noen forventinger til barnets tanter og onkler. Ønsker de å engasjere seg er det supert, men det er ingen selvfølge eller noe å bli skuffet over dersom de velger å ikke gjøre det.

Har selv overhodet ingen forventninger til mine barns tanter og onkler. Og det varierer hvor mye de engasjerer seg, de fleste engasjerer seg ganske lite. Har også en svigerbror som ikke bryr seg og omtrent aldri har sett barna våre. Klager ikke over det, må innrømme at det ikke bryr meg.

Skrevet

Jeg synes det har noe med folkeskikk å gjøre. Og alderen til tanter og onkler spiller inn...er man veldig ung, kan det hende man ikke bryr seg like mye / skjønner like mye.

Skrevet

Skjønner egentlig ikke problemstillingen:

Dere inviterer de aldri - ikke engang på bursdager. Allikevel forventer dere at de skal engasjere seg i barna deres og komme med bursdagsgaver.

Dere (eller hans BROR) ringte ikke engang etter fødsel for å fortelle han om babyen. Og allikevel forventer dere barselgave?

Dere reiser ALDRI på besøk dit, men forventer allikevel at de kommer ubedt til dere?

ehhhhh.....Hva med å se litt lenger enn egen nesetipp før dere kritiserer andre?

Skrevet

Snakker du om bror min nå?? Hihi... Vår mor har i alle de år kjøpt gaver for han, til jul og bursdager. (Dvs bursdager har han vel kuttet ut og jeg også..Gir ikke til noen som ikke gir tilbake...)

Traff han i juletider, og sa til poden, "ta med onkel på lekebutikken, og si hva du ønsker deg nå da..!" Da fikk jeg høre, at visst "vi FORLANGER, så får vi ingenting!" Poden var da ca 3-4 år... Det er meg, han og vår mor, som nærmeste familie. Han har ikke hatt dame de senere år, men har vel hatt det ca 2 år nå....

Denne damen har en gutt på 8-9 år, dvs 2-3 år eldre enn min. DENNE julen slo han til med å gi poden DSi xl. Det kom iallefall ikke ut av hans oppfinnsomhet, snarer en måte å vise at han "er raus og generøs!" For fint skal det hørest ut, mye som kommer ut av munnen, men det skjer ikke .

Til min runde bursdag SKULLE jeg få xxx med han, det er nå 5 år siden.... Til min nå halvrunde dag fikk jeg heller ingenting... Vet Husker ikke om det kom gratulerer med dagen på Fb heller...

Gubben ga bort gave til han og min "svigerinne" de hadde rund dag sammen... Jeg hadde egentelig sagt til gubben, at gave skal han få...det samme som JEG fikk...dvs ingenting!!

Han har vært her i julen, ikke bidratt til noe annet enn å spise og klage på at vi ikke sto klar med koden til det trådløse nettverket vårt, men en gang han kom døren...

Dessverre så hadde han funnet denne damen for to år siden, for da hadde jeg nektet han å komme hit i vårt hus!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...