Gå til innhold

Nyter dere graviditeten og viser stolt frem magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg annerledes enn de andre gravide jeg har snakket med. Jeg har prøvd å skjule graviditeten så lenge som mulig og gjør det fortsatt ved å ta på meg klærne som skjuler magen(det er fortsatt mulig noen ganger).

Vi mistet sent i sv.skapet sist og jeg prøver å være forsiktig med å knytte meg til den lille selv om innerst inne drømmer jeg om hvor fint det ville være om det ville gå bra.

Mange av mine nærmeste mener jeg bør vise frem stolt magen min og være glad og ikke gjemme meg... men jeg klarer ikke helt da jeg ikke vet hva som skjer denne gangen, kan ikke slappe av...

Samtidig føler jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke viser min glede offentlig at jeg skjuler det osv.

Men har jo veldig lyst på denne babyen som sparker så fint hver eneste dag:)

Hvordan opplever dere graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare gleder meg til å få barnet ut, så sånn sett nyter jeg ikke graviditeten i det hele tatt. Har hatt mange plager hele veien, så... Selve magen har jeg ikke noe problem med, men liker ikke at noen tar på den (utenom vordende far og storesøster, såklart).

Jeg er enig med de som mener at du stolt kan vise fram magen din, samtidig skjønner jeg at du gjør som du gjør og føler som du føler!

Skrevet

Jeg misliker å være gravid og jeg misliker magen min. Uten at jeg har noen som helst grunn til det. Føler bare ikke at jeg er helt meg selv, har jo leieboer for tiden... :-)

Går også som regel i store klær som skjuler magen og det er ikke så mange på jobben som vet det enda, selv om jeg er 5 mnd på vei med nr 2.

Gleder meg til magen er BORTE!!!

Skrevet

har ikke så stor mage og vise fram, så orker ikke å gjøre et forsøk. i tillegg har jeg et mareritt av et svangerskap med mye plager og aggressiv X. har trodd 4 ganger at jeg mistet pga store magesmerter, ble hastekjørt til sykehuset en gang.

men har blitt utrolig glad i lillepia i magen, og gleder meg til hun kommer ut :D

Skrevet

Jeg opplever graviditeten som noe helt nytt noe for meg siden jeg er førstegangs..

Jeg merker jeg blir fortere bekymret for ting, og passer veldig godt på meg selv..

Samtidig så savner jeg det å kunne gjøre ting uten å få vondt i bekken/rygg i flere timer etterpå :P he he!

Jeg viser stolt frem magen fordi jeg er kjempestolt av han jeg bærer frem :)

Skrevet

Jeg gleder meg til å få babyen. Jeg trives også med å ha en god grunn for at magen står ut i en tut. Ellers må jeg si at jeg ikke viser stolt frem magen. Syns det er litt privat med kropp selv om det er en baby på innsiden.

Med gravidteten følger det også en del plager, men nå i uke 21 har jeg lite av det.

Skrevet

Hi her.

Jeg har ikke så stor mage, ikke typisk gravidmage selv om jeg er i 6.mnd. Når den synes,ligner den mer på oppblåst mage og noen ganger på gravidmage.

Jeg tror kanskje jeg vil vise magen miin frem når den blir større og ligner på en ordentlig gravidmage:) jeg håper det i hvertfall...

Men er helt enig med mange her- gleder meg til å få baby og magen blir borte...føler ikke helt megselv for tiden...

HI

Skrevet

Forresten, jeg føler også at magen er en veldig privat kroppsdel og liker ikke når andre vil ta på den selv om det er en baby inni der, kun far til barnet som får lov å ta på faktisk.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...