Gå til innhold

Mageplastikk, noen??


Miri_am84

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har da vært på Røde Kors klinikken og fått godkjent mageplastikk, etter to keisersnitt har jeg fått ett ganske stort overheng, og skal da fjerne det, og sy nytt hull til navelen.. Kjenner jeg gruer meg, og sliter med røykeslutt. Var lett å slutte under graviditeten, men da måtte jeg tenke på andre, veldig vanskelig nå.. Andre som har tatt operasjon, og vil dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har hele mitt liv vært overvektig. Jeg var helt oppe i 140kg i en alder av 18 år, men etter å endre livsstil totalt, klarte jeg rase av meg først 50 kg. Jo mer jeg gikk ned, jo værre ble magen. Så da jeg var nede i 90 kg, oppsøkte jeg oslo plastikkirurgi og fikk beskjed om å gå ned minst fem kilo før eventuell operasjon. Operasjonsdatoen ble satt tre måneder senere, og jeg trente som en gal, hver dag etter jobb. På operasjonsdagen veide jeg 78 kg. Og de fjerna rundt 3 kilo. 1,5kg fett og 1.7kg hud.

Jeg har aldri fått barn, men det var min tidlige overvekt som gjorde at jeg fikk dette henget. Jeg visste heller ikke noe om at man kunne fått dette dekket av staten, så jeg betalte alt av egen lomme etter å ha spart en liten stund. ca 50 000. Men flott at du har fått innvilga operasjon da!

 

Jeg kan bare si det sånn; jeg kan gjøre det igjen, for det var virkelig ikke så ille. Litt smerter, selvfølgelig, men den lettelsen det var å våkne uten bolledeigen, var som å komme ut av et evig fengsel i egen kropp. De værste smertene gir seg i løpet av en uke, og så går det bare fremover.

 

Jeg er nå gravid, og er veldig spent på hvordan arret som strekker seg fra hoftekant til hoftekant kommer til å se ut når jeg er høygravid, for ikke å snakke om navelen som også er ny. Den er ganske så trang skjønner du, pga arrvev.. Hehe. Men det får bare gå! Får jeg på nytt en hengemage. kommer jeg ikke til å nøle med å søke om ny operasjon etter en stund.

 

Masse lykke til, det går så fint så! Bare husk å ha noen hos deg de første dagene, du kommer til å være ganske susete og ikke klare å stå ordentlig oppreist, fordi magen kommer til å være ganske stram=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flott og langt innlegg, og ikke minst at du gadd å svare:) Også så godt å høre at du ble fornøyd, og jøye meg så flink du har vært, gi deg selv ett klapp på skulderen for en utrolig bra jobb, og ett fra meg å:) Du er jo ett bevis på at man kan nå sine mål:) Jeg må¨å ha ny navel, men, skal ikke ha flere barn, samboeren skal sterilisere seg, så da blir det ikke flere. Krysser fingrene for at du ikke trenger operasjon etter fødsel, med nr en trekker det seg fint sammen, stort sett.. Ved ett ks kan man få ett stygt overheng.. Men, masse lykke til i svangerskapet og den flotte tiden etterpå.. Forresten, røyka du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det=) Det har vært en lang vei, men absolutt verd det. Ja, jeg røyka.. klarte ikke helt å legge det fra meg. Reduserte røykinga veldig, men klarte ikke å slutte helt før det var tre dager til operasjon.. Men den siste tida røyka jeg hvit kent, for den er veldig veldig mild.. Lykke til til deg også! Det går så fint så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for det, nå har jeg fått dato, 9.Mai, og gleder meg veldig, selv o jeg følte det var litt lengreenn jeg hadde trodd. Så gleder jeg meg bare til å bli ferdig med det.. Takker så masse for det:) Og i lige måde, med graviditet og alt:) Hvis flere har erfaringer å dele så blir jeg glad:):):) Håper dere har en flott 17.Mai:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

4 dager igjen til operasjon, har klart å kutte røyken, gått greit egentlig, men vekten har gått litt opp, noe jeg ikke liker.. Også er jeg så motivert om dagen, til å kutte røyken, så håper at jeg bare kan ta en sigarett til fest eller helgekos på kvelden, men fryktelig redd vekten skal gå opp så alt for mye, 3-4kg tåler jeg, men håper ikke det blir mere, da er jeg redd røyken frister mere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei, jeg tok bukplastikk på onsdag. Sitter her nå me dren som jeg skal fjerne på Aleris i dag. Operasjonen gikk kjempe greit. De fjernet 950 gram hud å fett. Dem sydde sammen musklene også.

 

Er litt bevegelses hemmet nå da, så det er lurt å ha noen til å hjelpe seg de første dagene. Har heller ikke fått dusjet siden onsdag, så føler meg litt skitten da.

 

Resultatet ble kjempe bra, stram mage å valken er borte.

Jeg røyket ikke da, men er visst lurt å slutte for et bedre resultat står det i brevet fra sykehuset.

Slanking var heller ikke et tema, var 75 kg å 167 cm.

Fikk operasjonen dekket, og er nå sykmeldt i 6 uker.

Litt kjedelig å bare sitte her nå

 

Men du får ha lykke til, det går så fint så:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...