Gå til innhold

"Jeg har hatt det mye verre enn deg!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

DEN er jeg lei!!!

Hva er det med folk som serverer den da jeg har det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får svare følgende neste gang da; "Phew, jeg som trodde jeg hadde det vondt nå, så bra at jeg tok feil! "

Kanskje du er en person som har lett for å klage, og derfor folk svarer deg slik?

Skrevet

Nei, jeg "klager" ikke før jeg har nådd et punkt.. og det skal mye til..

Jeg sa noe om hvordan jeg opplevde min barndom, før personen jeg prata med sa h*n hadde hatt det fælt og ikke ville leve mer++.. kom med at jeg hadde opplevd mye jeg også, hatt det vondt og tenkt mye negativt men visste likevel at det fins noe godt her i verden.. og da ble jeg møtt med den..

Hi.

Skrevet

Den må du tåle om du sitter å syter til noen som har hatt det verre

Skrevet

Når jeg har det vondt. NÅR!

Skrevet

Dårlig forsøk på å oppmuntre, evt si at det finnes verre ting i verden.

Skrevet

HI, jeg er helt enig med deg! Det er alltid noen som har det verre eller har hatt det verre. Det er ikke dermed sagt at du skal sitte å bite i deg smertene av den grunn!

Sykt irriterende! Noen har denne tankegangen uansett hvem det gjelder og uansett hvor mye/lite en skulle klage.

Skrevet

Så når denne personen forteller at h*n har det veldig vondt og ikke vil leve mer blir du sint fordi h*n ikke får lov til å ha det like vondt som deg?

Glad du ikke er min venninne

Skrevet

Argh, jeg har en mor som er sånn. Hun skal alltid fortelle alle om hvor fælt hun har det, og det er så PINLIG!

Skrevet

08:48 du har tydeligvis ikke skjønt poenget til HI.

Dette går på å overkjøre andre med at de ikke har "rett" på å klage siden det alltid er noen som har hatt eller har det vondere enn dem!

Skrevet

08.48 her.

Det står jo ingenting om at den andre personen har sagt noe om at man ikke får lov til å klage, står bare at h*n sa at han hadde hatt det vondt og ikke hadde hatt lyst til å leve. Kanskje h*n så en mulighet til å kunne snakke om sine problemer til en som også har det vondt??

Skrevet

Vel, det er uansett veldig sært å svare noen som klager med sine egne klager. Skjønte du det nå?

Altså HI har ikke noe hun skulle sagt fordi andre har hatt det verre...?

Skrevet

Men det er jo det som er greia, det ble jo tydeligvis ikke sagt det. Det skal mye til for en person å si at man ikke har hatt lyst til å leve. Kanskje dette var en mulighet til endelig å kunne snakke med noen som følte det på samme måte??

Hadde jeg hatt det vondt og ei venninne hadde sagt at hun hadde hatt det så vondt og ikke ville leve lenger hadde jeg vært der og støttet henne på samme måte som hun hadde gjort for meg, uavhengig av hvem som har det vondt og når!

Skrevet

Eh.. syns det virker som det er omvendt jeg. Han forteller at han har hatt det vondt og ikke vil leve mer, og DU sier at jeg har også opplevd ting osv...

Skrevet

09:14 her. Jeg misoppfattet deg.

Skrevet

Da får HI forklare. Jeg forstår det slik at den HI snakket med tidligere hadde hatt det så vondt og hatt tanker om å ikke leve lenger - ikke nå lenger. Så siden denne personen hadde hatt disse tankene pga dårlige opplevelser så fikk ikke HI klage..

Skrevet

Jeg har vært borti MYE dritt, ble voldtatt, psykisk og fysisk mishandlet allerede som 11 åring, JA jeg har hatt det vondt, men andre kan føle smerte og sorger like mye som meg! Det værste en person har opplevd ER det værste en person har opplevd. Man kan ikke sammenlikne smerte, sorger og følelser hele tiden. Skulle jeg liksom dratt opp dette med min barndom hver gang noen hadde det vondt eller trengte litt trøst?? Nei vettu hva, da velger jeg å støtte den som har det vondt der å da istedenfor, for det h*n opplever nå gjør mer vondt akkurat i det øyeblikket.

Det koster ikke så mye å ha litt empati.

Skrevet

For å sitere min eksmann: "Alle har det jo dritt innimellom, men fy, jeg synes synd på den som har det verst!!!"

Skrevet

Kanskje ikke det Hi mente. Det jeg ser Hi på en måte hinter fram er at hun ikke får lov å prate om ting som er vondt.

Hi har kanskje latt personen prate mye, og prøvd å trøste h*n med det går ikke? Uansett hva Hi prøver å si.. Det er slitsomt, jeg vet. men Hi skrev / sa det vel kanskje litt feil.

Men uansett - Hi må vel få lov å prate om hun også har det vondt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...