Gå til innhold

Historien om Amund :)


www.karibienshule.blogg.no

Anbefalte innlegg

Torsdag morgen den 14.april kl 04:30 vekket 2-åringen meg, jeg hadde sovet inne hos henne. Jeg gikk på badet, og merket at jeg hadde vonde tak nederst i magen/underlivet. Tenkte at vi skulle sove videre, så jeg la meg nå inn igjen til henne.

 

Det funka ikke mange minuttene, før jeg gikk inn til sambo og forklarte situasjonen. Kl 05 ringte han barnevakta. Etter litt frokost til 2-åringen og siste pakking av sykehusbagen var vi på vei. Hun ble levert 05:45, så måtte vi kjapt hjemom siden jeg hadde glemt å ta med papirene..

 

Jeg ringte ABC kl 06, såvidt jeg rakk å få sagt det jeg skulle før det kom en ny rie. Fikk i alle fall sagt at vi kommer 06:15, at det hastet litt skjønte de heldigvis selv, for det tenkte jeg ikke på å si :)

 

Aner ikke hvor mange rier jeg hadde på den turen, men jeg tenkte at om det skulle være SÅ vondt i timesvis - da måtte jeg få noe smertestillende likevel. Vi kom opp på ABC akkurat 06:15, JM fikk sjekket åpning mellom riene - 10 cm.

 

Fikk lagt meg i badekaret, som ikke var fylt opp enda - alt gikk litt fort. JM tok vannet, og mindre enn 10 minutter etterpå kom han :D

 

JM sa at om ikke jeg hadde hatt så sterk vannpose, så hadde han blitt født i bilen....så jeg er glad for det.

 

Amund var 4115 gram og 52 cm lang. På 3. dagen ble han målt på nytt, for barnelegen trodde ikke på at han var 52 cm. Og ganske riktig, gutten var 54 cm lang!!!

 

Nå koser vi oss hjemme, storesøster snill og fornøyd foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...