Marielle88 Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Er det noen som vet om fedre får 10 eller 12 uker permisjon når barnet er født etter 1 juni eller juli i år?
tre små knotter Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Far er forbeholdt 10 uker, du har 6 uker og resten kan deles mellom dere. Ellers kan du lese på NAV.no
Billie Jean Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Fedrekvoten er på 12 uker hvis barnet blir født etter 1. juli i år.
mammantil2+1 Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 Etter 1.juli 2011 er 12 uker forbeholdt far og 9 uker forbeholdt mor.
Marielle88 Skrevet 19. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2011 Men er dette blitt vedtatt? Vet at det var forslag om det. Skal søke nå så vi må vite hva vi skal skrive i skjema.
Villa villekulla Skrevet 19. april 2011 #6 Skrevet 19. april 2011 Ja det er vedtatt. Jeg har vært på møte med nav og fikk beskjed om at far kan ta ut fedrekvote på 12 uker etter 1. Juli 2011. Vi har selv termin tidlig juli, og hvis barnet kommer før, regner nav om for deg så du slipper å sende inn nye papirer. Men i første omgang er det jo kun mor som skal søke permisjon. håper det var til hjelp
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 19. april 2011 #7 Skrevet 19. april 2011 Nei det er IKKE vedtatt!! Så på skjema fra NAV er det ennå kun 46/56 uker å velge mellom. De regner det vel om dersom det blir vedtatt. Vi skal også levere skjema i disse dager, og med termin 11. juli vet vi jo ikke hvordan det blir etter 1. juli OM det blir vedtatt.
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 19. april 2011 #8 Skrevet 19. april 2011 *LER* Ble du klokerer nå, eller??????????? Kanskje det er vedtatt nå. Det var ikke det da jeg undersøkte for en tid siden (kanskje 4 uker siden eller noe).
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 19. april 2011 #9 Skrevet 19. april 2011 Joda, det er vedtatt. I hvertfall i følge hun jeg prata med på nav. Nå er det ingen fare for min del mht før eller etter, for jeg har termin i mndskiftet mai/juni. Men hele permisjonen er forlenga med en uke, og far får to mer, og den fellespotten (som oftest går til mor) er vel på en mindre da... Uansett, da de gikk fra 6 til 10 uker i juli 2009 endret de ikke på papirene sine og det som sto på nav.no før ganke nærme datoen. Husker det godt, for jeg fikk sønnen min i førsten av august det året. Søkte på "gamle" papirer, men fikk likevel 36 til meg og 10 til far.
Villa villekulla Skrevet 19. april 2011 #10 Skrevet 19. april 2011 Ja det samme sa de jeg pratet med på nav. Vi hadde et infomøte/gruppemøte angående foreldrepenger og permisjon og de sa at det var vedtatt. Velger man 100 % var det 47 uker. Mor forbeholdt de 9 første ukene (3 uker før termin og 6 uker etter) og far forbeholdt 12 uker fedrekvote. De resterende ukene som blir da 26 kan man velge fritt hvem som skal ha. Velger man 80 % er det 57 uker som gjelder. Mor de 9 første ukene og far 12 uker fedrekvote likt som 100 % dekningsgrad. 36 uker man kan velge fritt. Dette gjelder for barn som blir født etter 01.juli 2011. Føder man før 01. juli 2011 gjelder tidligere regler. Altså får da far 10 uker fedrekvote. og hele permisjonen blir på 46/56 uker.
MsPondus25 Skrevet 20. april 2011 #11 Skrevet 20. april 2011 Jeg har også fått beskjed om dette på nav, 12 uker etter 1.juli!
mammantil2+1 Skrevet 22. april 2011 #12 Skrevet 22. april 2011 Denne lenken ligger inne på 2. trimester forumet, her står det bl.a om regelendringen som trer i kraft 1.juli 2011: http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Kommende+regelendringer+p%C3%A5+familieomr%C3%A5det.263060.cms
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå