Gå til innhold

Trenger hjelp om permisjon.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om fedre får 10 eller 12 uker permisjon når barnet er født etter 1 juni eller juli i år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far er forbeholdt 10 uker, du har 6 uker og resten kan deles mellom dere. Ellers kan du lese på NAV.no

Skrevet

Fedrekvoten er på 12 uker hvis barnet blir født etter 1. juli i år.

 

Skrevet

Etter 1.juli 2011 er 12 uker forbeholdt far og 9 uker forbeholdt mor.

Skrevet

Men er dette blitt vedtatt? Vet at det var forslag om det. Skal søke nå så vi må vite hva vi skal skrive i skjema.

Skrevet

Ja det er vedtatt. Jeg har vært på møte med nav og fikk beskjed om at far kan ta ut fedrekvote på 12 uker etter 1. Juli 2011. Vi har selv termin tidlig juli, og hvis barnet kommer før, regner nav om for deg så du slipper å sende inn nye papirer. Men i første omgang er det jo kun mor som skal søke permisjon. :) håper det var til hjelp :)

Skrevet

Nei det er IKKE vedtatt!!

 

Så på skjema fra NAV er det ennå kun 46/56 uker å velge mellom.

De regner det vel om dersom det blir vedtatt.

Vi skal også levere skjema i disse dager, og med termin 11. juli vet vi jo ikke hvordan det blir etter 1. juli OM det blir vedtatt.

Skrevet

*LER*

 

 

Ble du klokerer nå, eller???????????

 

 

Kanskje det er vedtatt nå. Det var ikke det da jeg undersøkte for en tid siden (kanskje 4 uker siden eller noe).

 

 

Skrevet

Joda, det er vedtatt. I hvertfall i følge hun jeg prata med på nav. Nå er det ingen fare for min del mht før eller etter, for jeg har termin i mndskiftet mai/juni. Men hele permisjonen er forlenga med en uke, og far får to mer, og den fellespotten (som oftest går til mor) er vel på en mindre da...

 

Uansett, da de gikk fra 6 til 10 uker i juli 2009 endret de ikke på papirene sine og det som sto på nav.no før ganke nærme datoen. Husker det godt, for jeg fikk sønnen min i førsten av august det året. Søkte på "gamle" papirer, men fikk likevel 36 til meg og 10 til far.

Skrevet

Ja det samme sa de jeg pratet med på nav. Vi hadde et infomøte/gruppemøte angående foreldrepenger og permisjon og de sa at det var vedtatt. Velger man 100 % var det 47 uker. Mor forbeholdt de 9 første ukene (3 uker før termin og 6 uker etter) og far forbeholdt 12 uker fedrekvote. De resterende ukene som blir da 26 kan man velge fritt hvem som skal ha. Velger man 80 % er det 57 uker som gjelder. Mor de 9 første ukene og far 12 uker fedrekvote likt som 100 % dekningsgrad. 36 uker man kan velge fritt. Dette gjelder for barn som blir født etter 01.juli 2011. Føder man før 01. juli 2011 gjelder tidligere regler. Altså får da far 10 uker fedrekvote. og hele permisjonen blir på 46/56 uker.

Skrevet

Jeg har også fått beskjed om dette på nav, 12 uker etter 1.juli!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...