Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Blitt gravid på cerazette med 3 mann. Har mye planer denne sommeren med bl.a reiser og reunion med klassen. Føler minstemann er litt liten enda. Vil være 2,5 når baby kommer. Vet helt ærlig ikke hva som er best. Å beholde å få det kjempetravelt, eller å vente 1 år på å prøve på sistemann? Vi skal ha 3 en gang, det er sikkert. Skal vi hoppe i det nå? Dere vet jo ikke for oss, men hva hadde dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 vi har to og vil ha nr tre,men ikke før om to år fordi minstemann er bare 1 år.men en ting er helt klinkende klart for meg,hadde jeg blitt gravid ved et uhell nå i dag hadde jeg aldri tatt abort bare fordi jeg hadde hatt to-tre planer for sommeren(hvorfor stopper graviditeten deg pga en reunion?MÅ du drikke?) det hadde blitt travelt med en på 2 år og en baby,men det hadde absolutt gått. jeg tror du angrer som en hund om du tar abort nå.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Om dere vil ha 3 barn så syns jeg det er dumt å velge bort dette barnet fordi det ikek passer for så å skulle lage et nytt barn senere. Det blir alt, alt, alt for dumt.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Hadde aldri verden klart å ta abort! Dere vil ha tre barn, men ikke akkurat dette barnet? Dere vil heller ha det barnet som evt kan komme om et år? Bare tanken på abort hadde vært helt uaktuell for meg, grunnen er at du skal på ferie og reunion? Jeg hadde beholdt!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Jeg var i litt samme situasjonen for en stund tilbake (7mnd faktisk..) og valgte å beholde. Vi har bare en fra før og jeg ønsket jo en nr to, men ville helst ha ventet minst ett år til mest fordi jeg blir (eller mest sansynlig ville bli) utrolig syk i svangerskapene mine. I tillegg ble jeg gravid samme mnd som mannen min gikk fra meg (fant det ut tre uker etter at han flyttet ut, så man kan si at det var siste gangen som slo ann.. Ganske typisk for å si det sånn). Dermed var vel situasjonen enda mer kompleks enn din muligens siden jeg visste at jeg mest sansynlig ville bli for dårlig til å kunne ta ordentlig vare på sønnen min alene samtidig som forholdet mellom meg og mannen egentlig var over, Alikevel valgte jeg å beholde barnet, og da jeg ble lagt inn på sykehus etter 4 uker tok mannen over ansvaret for sønnen vår. Det var en tøff tid med mye inn og ut av sykehus, men mannen valgte å flytte sammen med oss igjen og sto virkelig på her hjemme for at ting skulle gå i orden. Jeg hadde aldri klart å ta en abort på en egentlig ønsket unge som bare ble til "et år for tidlig".. Dessuten er jo en abort et inngrep som kan medføre bl.a. sterilitet. Nei, for meg var det helt feil, og jeg angrer ingenting på det valget jeg tok, selv om det var beintøft i starten. Om jeg skulle bli uplanlagt gravid igjen før det har gått noen år så kroppen min har fått tid til å komme seg etter to tette og temmelig kompliserte svangerskap, så blir jeg nok muligens nødt til å vurdere det på en annen måte, men da blir det i tilfelle på bakgrunn av min helse og familiens ve og vel, da barna må klare seg tilnærmet uten mor i mange mnd.. Og det er ikke lett for en på ett å forstå hvorfor mamma bare må ligge og omtrent ikke orker å si hei...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #6 Skrevet 18. april 2011 Jeg hadde beholdt. Stor sjanse for at du vil angre hvis du tar abort nå.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #7 Skrevet 18. april 2011 Huff ja det er jo det jeg tenker. Skal på reise med venninner og jeg blir kjempedårlig i svangerskap med bekkenløsning, der jeg trenger krykker for å klare meg. Denne turen har vi planlagt grundig og lenge med shopping og ja drikking. Blir lite tur på meg hvis jeg beholder.... Vi er IKKE klar for barn enda, men vi klarer kanskje å forberede oss på en 7 mnd tid. Reunion er ikke her i byen, men jeg må reise langt og det er ikke før jeg nesten er høygravid, men ja en dårlig grunn, men føler jeg må finne på grunner for å ikke beholde for å rettferdigjøre, men ingenting kan vel rettferdigjøre en abort. Jeg gruer meg mest til å være alene med 3 barn nå siden minsten er bare 2,5 og en krevende gutt. Pappaen jobebr borte en del. derfor vi ville vente 1 år til. Storesøster er veldig snill da, men krever sitt hun også HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #8 Skrevet 18. april 2011 Det blir for dumt å ta abort fordi du har ferieplaner i sommer. Kan jo reise på ferie selv om du er gravid. Du har faktisk et lite menneske i magen din som er ønsket, men ikke før om et år!! Greit det kanskje kan bli litt travelt i starten, men det er det mange før deg som har taklet helt fin. Det er iallefall ikke en god nok grunn for å ta abort. Tenk på de som strever og strever og ikke klarer å få noen barn. Du er kjempe heldig som er gravid, og det er ikke noe du bør tenke så lett på at du bare fjerner det fordi det passer litt dårlig nå. Du ønsket en nummer tre, og den har du faktisk i magen nå...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #9 Skrevet 18. april 2011 Jeg kan ikke reise på ferie som gravid (hvis du ikke leste det andre innlegget mitt) Jeg er redd jeg vil angre hvis vi beholder og det blir en helvettes spedbarnstid med 3 barn på 5 år. Og forholdet får en knekk. Jeg er også redd jeg angrer hvis jeg tar det bort... Fillern så vanskelig! Men det er jo et barn, et ønsket barn, som GODT kunne ventet 1 år på å trenge seg igjennom prevensjon og alt... haha HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #10 Skrevet 18. april 2011 Meg over igjen..: Tenk deg nøye om og ta høyde for at dere har god tid til å forberede dere. Det er jo ikke før om 7 mnd at babyen kommer.. Om bekkenløsningen din ikke slår inn med en gang har du jo også noen mnd der du er i relativt fin form? først slik at dere kan orden det til med div nye rutiner og ting dere trenger klart når babyen kommer. Er det slik at mannen din ville jobbet mindre borte om et par års tid? Hvis ikke så gjør det muligens ikke den store store forskjellen? Selv om det selvfølgelig er mer slitsomt med to bleiebarn enn ett.. For meg er det hyperemesis som er drepen hver gang, og denne gangen varte det vel frem til omlag uke 25-26.. Jeg går fortsatt på kvalmestillende, men er nede i "bare" èn type en gang om dagen.. hehe... Så regner meg vel stort sett som "frisk" . Nå har jeg fått bekkenløsning med temmelig kraftig gangsperre, så er avgengig av krykker jeg også om jeg skal gå mer enn 150m, men det er helt levelig om jeg bare tar litt hensyn og ikke går så mye, så prøver å la det hemme meg minst mulig i hverdagen. Vet ikke om jeg vil gi deg noen konkrete råd, men snakk med mannen din om hva dere ønsker, tenk ut hva du ønsker og legg en plan for hvordan dere skal få hverdagen til å gå rundt med tre om dere velger å beholde... Kan nevne at jeg angrer ikke på at jeg valgte å beholde, men tanken på to er fortsatt litt "skummel".. hehe..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #11 Skrevet 18. april 2011 Huff ja det er stor sjanse for at jeg angrer.... Er redd jeg ødelegger for søsknene å få så fort. Fikk dem med 2,5 år mellom og syntes det var kjempetøfft. HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #12 Skrevet 18. april 2011 Det blir nok tøft i begynnelsen, men de kommer nok til å ha masse glede av hverandre når de er tette i alder. Hadde ikke tatt abort bare fordi det passer bedre et år senere. Du har også resten av livet ditt på å ta ferie. Tenk om du sitter om 10 år og tenker på det barnet du tok bort fordi du skulle på ferie og reunion?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå