Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 jeg er alene med to barn, fikk brev om at jeg ikke lenger fyller vikårene for utvidet barnetrygd siden jeg fikk et barn i mars i år.... står at jeg får ordinær barnetrygd 1940 i mnd..... er det 1940 per barn? eller til sammen? får jeg ikke småbarns tillegg for den minste?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Hmm...går det virkelig ann å ikke utfylle kravene om utvidet barnetrygd når man er alene, jeg trodde det gjaldt alltid? Som utvidet er det per barn ja, men nå får du nok utbetalt 1940 for begge;) og småbarnstilegget kommer bare om du får full os
Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Dette skurrer helt for meg.. Hvorfor skulle du ikke fylle vilkårene selv om du får et nytt barn? Du har krav på det, men har du husket å søke? Jeg hadde 2 barn på fulltid og et barn 50/50 da jeg ble gravid med nr 4 og ble alene. Jeg hadde ca 2500 i bt før jeg ble alene, og ca 3500 kr i bt etter jeg ble alene. Da jeg fødte i desember søkte jeg ny bt og får nå ca 4500 kr, altså for et barn mer enn jeg har. Men du må SØKE, det går ikke automatikk i det ,)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Tatt fra nav.no; "Småbarnstillegg er et tillegg til barnetrygden for enslige forsørgere som har barn mellom null og tre år, og som mottar utvidet barnetrygd og full overgangsstønad." Ved utvidet barnetrygd vil det si at du mottar trygd for de barna du har +1,så om du har to barn vil du få for tre.. Nå sier du ingenting om hvor gammel ditt eldste barn er,men om du har full os skal du ha småbarnstillegg for barn inntil 3år. Håper dette var oppklarende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå