Gå til innhold

hjelp meg ang barnetrygd.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alene med to barn, fikk brev om at jeg ikke lenger fyller vikårene for utvidet barnetrygd siden jeg fikk et barn i mars i år.... står at jeg får ordinær barnetrygd 1940 i mnd.....

er det 1940 per barn? eller til sammen?

får jeg ikke småbarns tillegg for den minste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1940 er for begge. Om du ikke er alenemor lenger og dermed ikke fyller kravene til ekstra barnetrygd så fyller du vel heller ikke kravet til småbarnstillegg. Det er bare alenemødre som får det.

Skrevet

Det er bare alenemødre som mottar full overgangsstønad som får småbarnstillegget.

Skrevet

jeg er alenemor å får full os....

HI

Skrevet

da vil du få 1940,- for begge barna

Skrevet

så jeg får det samme som jeg har fått hele tiden for ett barn bare at det skal holde til to barn?

HI

Skrevet

Ja - minus småbarnstillegget og da lander du på 1940,- i mnd.

Skrevet

Om du har to barn skal du få barnetrygd for tre barn, og om du har et barn under 3 år skal du få småbarnstillegg for det/de barna under 3 år.

Skrevet

Man får barnetrygd for ett barn mer enn man har, så om du er alenemor til to, vil du får barnetrygd for tre barn.

Om du akkurat har fått et nytt barn med en ny mann har du ikke lenger krav på overgangsstønad for eldstebarnet. Man kan beholde stønaden i ett år etter at man flytter sammen med ny partner, men mister den med en gang man gifter seg eller får et nytt barn. Du har fått et nytt barn, eller?

Tror du må bestille en time med saksbehandler på nav, for dette er litt uklart å finne ut av for oss.

Har du fått et nytt barn med en ny mann regnes du ikke lenger som enslig mor. Om du har fått et barn uten å ha ny partner må du nok gjennom en papirmølle siden du har blitt alenemor for andre gang?

Skrevet

ok, jeg har ett barn over 3år og et barn som er nyfødt....

så hva får jeg totalt i mnd da?

HI

Skrevet

men er det nyfødte barnet med en mann du bor sammen med?

Isåfall får du ikke lenger barnetrygd for 1 ekstra barn

Skrevet

nei jeg er alene med begge barna.... HI

Skrevet

Er du alene med barn, så skal du ha en barnetrygd ekstra i forhold til antall barn. Uansett.

Har du full OS, så skal du vel ha et småbarnstillegg også.

Snakk med NAV. Det er ikke de samme folkene som har med barnetrygd og OS......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...