Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Virker som mange mener det. For meg er det naturlig å amme litt der inne etter å ha brukt stellebordet. Trives med stillhet og matro for babyen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #2 Skrevet 18. april 2011 Hvis det er en tissetrengt person som er avhengig av handicapdoen som venter utenfor, da synes jeg det er litt unødvendig. Du kan amme andre steder, personen som venter kan derimot bare tisse på den doen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Jeg synes ikke det er ok å amme på et offentlig toalett i det hele tatt jeg.. Ville du spist blandt alle de basseluskene?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Hvorfor ikke? Man steller der inne uansett, og babyen kommer ikke i direkte kontakt med noe ekkelt. Den samme lufta blir pustet inn under stelling uansett. Her jeg bor har vi et lite kjøpesenter der det ikke er noe sted man kan sette seg til å amme, annet enn en liten benk akkurat forran inngangsdøra. Da velger jeg heller toalettet enn å sitte i trekken. Men faktisk velger jeg helst å gå ut i bilen om det er dokø eller jeg tror det kan bli det. Vanligvis når vi er der er det utrolig lite folk der og da ammer jeg på do uten problemer.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Nei det er vel ikke noe galt i det. Selv pleier jeg å spise nista mi på do etter jeg har bæsja når jeg er på kjøpesenter. Så får jeg sitte i fred og ro! Jada. Herlig det!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #6 Skrevet 18. april 2011 Jeg syns ikke en bør amme på et toalett uansett. Ammet når jeg var på kafè eller lignende. Såklart, må en så må en, men ikke gå dit fordi du er redd noen skal reagere om du ammer babyen din ved matbordet;) Forøvrig regner jeg med mange her inne syns det er greit å okkupere handicaptoalettet. Virker jo som veldig mange her inne synes det er et handicap å ha et barn som krever mat via puppen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #7 Skrevet 18. april 2011 Jeg synes ikke dette gjør noe i det hele tatt jeg, vil heller amme der enn på en benk i handlegata for å si det sånn!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #8 Skrevet 18. april 2011 Handicaptoalettet har en misjon: Å være et toalett for mennesker som ikke kan bruke det vanlige toalettet. Å bruke handicaptoalettet til å amme er utidig og respektløst for de menneskene som faktisk ønsker å bruke toalettet til det man skal bruke et toalett til og ikke kan benytte de andre toalettene.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #9 Skrevet 18. april 2011 Av hensyn til andre syns ikke jeg man skal bruke mer tid på handikaptoalettet enn man må.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #10 Skrevet 18. april 2011 Ja. Det er veldig, veldig galt på veldig, veldig mange måter. Merkelig at du ikke ser det selv.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #11 Skrevet 18. april 2011 Synst det er helt greit jeg, er jo ofte der stellebordet er også. Desuten så er det ikke SÅ ofte det kommer handicapede som trenger det toalettet. Og merker man at noen venter, er det jo bare å avslutte ammingen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #12 Skrevet 18. april 2011 Ja, det er galt synest jeg. Det er galt ovenfor de som er handicapet og det er galt ovenfor barnet. Dessuten er det maks ukosleig for deg, om du er nogenlunde normal i hodet. Offentlige toaletter er et sted man oppholder seg kortest mulig. Mange handicapede har også problemer med inkontinens og det er skammelig å ta opp den plassen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #13 Skrevet 18. april 2011 Jeg har ikke noe problemmed å okkupere det som er kombinert jentedo, stellerom og handicaptoalett. Om noen venter, friske jenter, handicappa, eller mødre som skal stelle, så står mannen min i nærheten og kan gi beskjed om at jeg må gjøre meg ferdig. Om da personen som venter ikke er klok nok til å knakke på selv, eller ta i handtaket for å signalisere at de er der, noe mange faktisk gjør. Og hva er egentlig problemet med å amme der? Det er renslig nok det, bare man har vasket hendene etter stellinga. Jeg legger jo ikke puppen på dolokket først, om det er det noen tror. Jeg ville faktisk, om der ikke fantes alternativer, ikke hatt problemer med å åpne matboksen og stappe noe i munnen, selv om jeg var på et do. Er man sulten så er man sulten. Jeg ville ikke lagt maten heller på doringen/lokket. Ikke noe poeng i å være så fisefin vel?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #14 Skrevet 18. april 2011 Av respekt for de som faktisk bruker doen, så pleier man vel ikke å banke på for å be de bli ferdig?? De utenfor kan vel ikke vite at du er en ammende mor og ikke en handicapet som faktisk bruker toalettet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå