Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Modnet dere også fort, eller gikk dere med modning/åpning lenge før fødsel? Jeg hadde styrtfødsel sist, men sjekket aldri da verken modning eller åpning før jeg kom inn til fødsel. Denne gangen har hodet festet seg laaangt nedi bekkenet, og JM mente jeg fødte fortere enn forrige gang. Men hu sa også at livmortappen var desentrert, men helt myk. Jeg fikk min førstefødte 8 dager før TUL sist, og har nå gått med vondter her og der noen dager, men ble litt skuffa over at det ikke var noen åpning. Derfor lurer jeg på hvordan det var hos dere? Selv merket jeg ingenting før fødsel var godt i gang sist, og fødte på to timer.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Første fødsel skjedde uten forvarsel på overtid og ved vannavgang. 6 timers. Andre fødsel gikk jeg 4 dager med svake menssmerter og hadde 6 cm åpning når jeg kom på sykehuset på termin. Ordinær fødselsgang og tok ca 4 timer fra første rie. Var en fantastisk fødsel:)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Sist fødte jeg i uke 37 eller 36+5 eller noe... vannet gikk og jeg kom inn å fikk sjekket åpningen, som var fire cm når hun tok fingrene inn, og var 9 cm før hun rakk å få de ut ! vet ikke om det skjer andre, men jeg var såklart veldig fornøyd ! ungen kom ut på første pressrie, men hadde først 9 cm og kant i 4,5 timer.. omtrent ikke vondt, ikke noe merkverdig hvfall... men sov ikke den natta Er ca 20 uker på vei nå og håper på ca samme fødsel denne gangen...! gjør meg ingenting om barnet kommer litt før tiden heller.. *wish upon a star*
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Dere hadd jo et lite tegn hvertfall dere da, vannavgang Jeg hadde ingenting.. Derfor jeg lurte på om man modnes fort, dersom man føder fort? Synd jeg ikke sjekka dette sist, hehe. Håper på drømmefødsel denne gangen jeg også ) HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #6 Skrevet 18. april 2011 Jeg gikk med modning og åpning over lengre tid, med begge barna. Ble satt på riehemmende medisiner i uke 32 og stod på de frem til uke 36. Fødte begge raskt i uke 36 og 38
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #7 Skrevet 18. april 2011 Med andremann var jeg på sykehuset til kontroll 5 dager over tiden. Igjen antydning til at noe ville skje,så de ønsket å sende meg hjem. Ba da om å få være over natten grunnet 2,5 t. kjøretur til sykehuset. Dette var kl 17.00. Kl 20 begynte jeg å få kynnere, og ringte til mannen min kl 20.30. Han kom 45 min for sent! For kl 22 hadde jeg fem cm åpning og kl 22.30 kom vesla. Absolutt ingen forvarsel og hadde eg vært hjemme hadde hun blitt født der:)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #8 Skrevet 18. april 2011 Hadde siste jordmor time i uke 32 og skulle neste gang i uke 41. Fødte i uke 39, men vet ikke hvor lenge jeg hadde vært moden / hatt åpning. Tok 4 timer fra første ri og til barnet var ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå