Gå til innhold

Er turgåing "fullverdig" mosjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må man pese seg igjennom tunge, slitsomme, kjedlige økter?

HATER tung trening og klarer kun motivere meg til raske gåturer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs vel hva du skal ha ut av treningen. Hvis du skal gå ned i vekt og bare går tur så må du passe på hva du spiser også.

For meg så hjalp ikke turgåing i det hele tatt, men når jeg begynte å trene igjen så jeg at kiloene begynte å forsvinne.

Tre økter i uken og turgåing nesten hver dag. Man må bare finne en treningsform som er moro. Zumba f.eks er jo kjempegøy.

Trener også det hjemme i tillegg til tur og timer på senteret.

Ble litt avsporet her, men :D

Skrevet

Jeg går 1-1,5 mil. hver eneste dag. Jeg har mistet 7 kilo og over 30 cm. siden januar. Men jeg har også vært veldig bevisst på hva jeg spiser også.

Men nå har jeg startet med litt jogging også, et par ganger pr. uke. Har 4-6 kilo til jeg vil ta av før sommeren.

Skrevet

Har egynt å gå raske turer med innslag av jogging, hehe. Håper at de innslagene blir hyppigere når formen stiger ;)

For min del ønsker jeg bedre velvære, å jeg føler meg bedre mentalt når jeg får meg en times tur om dagen. Men for min del må det være såppas raskt at jeg må tøye ut etterpå, sånn at jeg er god å svett og litt annpusten...

Men er jo som hun over her sier, hva vil du ha ut av treningen?

På sikt vil jeg ha bedre kondis og strammere kropp, så når rutinen med turene er lagt vil jeg skyte inn noe styrketrening i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...