Gå til innhold

Starte nattmating igjen.....?? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby har ikke spist nattmåltid på 2 mnd, men den siste uken så har hun våknet i 3-4 tiden og vært helt utrøstelig. To av gangene har vi til slutt prøvd oss på å distrahere henne med en flaske mme. Dette har fungert og hun har deretter sovnet helt uten protest... Sover gjerne en time, eller to lenger enn hva hun vanligvis gjør. Pleier å våkne kl 6, så å plutselig starte dagen kl 7 eller 8 istedenfor er jo luksus...

Men no er jeg blitt usikker... Bør vi starte opp igjen nattmatingen...? Hun er snart 7 mnd. Eller kanskje det er tenner på gang? Noen tips utenom Dentinox som kan virke lindrende, og kan brukes på natten... Bitering er jo ikke helt innertia å gi henne når det er meningen å sove... Og Dentinoxen er helt ubrukelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har samme probleme selv.. lillegull på 9 mnd har sovet rundt siden han var 3 mnd, men den siste mnd har han begynt å våkne opp flere ganger i løpet av natta.. far i huset begynte en kveld med å gi han en flaske i 12-1 tiden på kvellen\natta, å da sov lillegull plutselig til 8 neste morgen. tidliger våknet han i 6, halv 7 tiden. jeg mener at han er stor nok til å ikke trenge mat lenger etter at han er lagt, men far lurer seg til en flaske så fort jeg har lagt meg. tenkte jeg skulle ringe helsestasjonen å høre me de hva de mener...

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg ringte helsesøsteren vår i går for å prate litt med henne, og få hennes synspunkter.

Hun sa akkurat det du sier at barnet er for stor til å få mat på natten lenger. Hun får såpass med fast føde måltider i løpet av dagen at det ikke lenger er noe behov å våkne på natten for å få mat. Det er rett og slett ikke sult som gjorde at hun våknet ifølge helsesøster.

Og det eneste vi gjør ved å begynne å gi henne mat igjen er å skape en situasjon som med tiden ville bli vanskeligere å venne henne av igjen på. Tipset hennes var at vi måtte bestemme oss for hva vi ville gjøre, og hvis det var å ikke ta opp igjen nattmating være strenge med oss selv og ikke ty til den løsningen. Så no er vi der da... Første natten er over... Og det gikk vel greit egentlig... Vi kjøpte oss ørepropper slik at vi lettere holder ut den intense skrikingen hennes midt på natten. Satt med henne og strøk og prøvde å roe henne ned igjen.. Og det gikk...tilslutt... Tok en times tid. Utrolig kjip situasjon egentlig.. for man føler man er gått tilbake mange steg. Forskjellen er no at vi ikke må ta den "kampen" ved legging, men midt på natten :( Gjeeeeeeeeeesp!

Hva sa helsesøsteren deres da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...