Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #1 Skrevet 17. april 2011 ang legging og en 4 åring som vistnok HATER legge seg;) Slår seg vrang hver eneste kveld og kan styre i flere timer. Ellers er han sola selv, og trasser verken i bhg eller hjemme. Er det bare min som plutselig slår om å ler av meg, kaller meg dumming og overhodet ikke hører etter? )
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #2 Skrevet 17. april 2011 Høres kjent ut. Lag skjema der god oppførsel premieres. De er store nok til å forstå konsekvens av handling når de er 4 år. Har ei jente på 4 år som kan tute som en baby hvis hun ikke greier å formidle hva som er problemet. Sukk.. Var ikke sånn for 2 uker siden! Vi har regime ift legging: hvis man er grei på badet kan vi lese bok etterpå. Hvis ikke, blir det ikke bok. Det er hard straff for en som er liten.. Men desto kos når vi leser på senga! Umiddelbar konsekvens fungerer i den alderen. "Nå må det bli stille på rommet. Skal jeg slå av nattlampen? Ikke? Nei, men da må du legge deg i senga og være stille. Neste gang slår jeg av lyset". Hvis ungen slår på lyset igjen, tar du ut pæren av lampen. Fungerer som krutt for oss. Ungene er som regel veldig grei da, så det er sjelden vi må true dem i seng..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå