Gå til innhold

Hvorfor i huleste er det så ufattelig dårlig utvalg i guttesko? MÅ alle gå med joggesko med borrelås??


Chupa chups

Anbefalte innlegg

Har trålet butikkene i helga (Trondheim), alt fra Falkanger til Din sko til diverse sportsbutikker og XXL. Og utvalget av sko til gutter (3-8 år) er helt elendig. Det eneste jeg finner, og dette er så og si uten unntak, er relativt stygge joggesko meg borrelås.

 

Ingen lette fjellsko, ingen tøffe fritidssko med snøring og fine farger, ja rett og slett ingenting som jeg har LYST til å kle gutten min i og som i tillegg er i goretex e.l.

 

De eneste vi fant i høst var de halvhøye Timberland skoene i Goretex, som ville ha funka fint til våren også, men de er utvokst. Så jeg har vært på utkikkk etter noe liknede, spesielt sko som går litt over ankelen så han ikke får vått og sand over kanten på skoene. Men NEI, butikkene har visst bestemt at gutter skal ha lave joggesko med borrelås på våren, dermed basta! (Helst svarte eller med kamo-mønster...)

 

Noen flere som merker dette, og hvor finner dere isåfall fine sko til guttene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat når det gjelder Gore-tex sko så sliter jeg litt med å finne noe ok også. Men Viking har flere halhøye modeller nå i vår, ser helt ok ut. Vi endte opp med Super-fit sin høstmodell på salg, de var både fine og billige :)

Synes vårskoene til Super fit også ser bra ut, de er ikke så høye men synes likevel de når litt lenger opp på helen enn mange andre lave joggesko.

Puma har også noen halvhøye joggesko i goretex, de er kule :)

 

Når det gjelder sko ellers så finner jeg svært lite på vanlige skobutikker og sportsforretninger. Kjøper det meste på nett.

 

www.minengel.no

www.mittrom.no

www.brandos.no

www.logoshopping.no

www.camper.com

www.prinsesserogpirater.dk

www.houseofkids.dk

 

Liker Angulus, Bisgaard, Puma, Converse, Camper, Hummel, og egentlig mange andre merker også som har fine sko hver sesong.

Pleier å ha noen finere skinnsko, gore tex sko og ett par med helt enkle lette joggesko.

De fleste nettbutikkene er veldig behjelpelige med å måle innersåle og sånn, så aldri problem å få riktig str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter har vært litt sene med å lære seg å knyte skoene og derfor har de fått borrelås helt til nå, faktisk. Nå er eldste 9 år. Da slipper de mang problemer når de er ute og på besøk.

 

ANg glorete sko, så har vi sorte ecco sko uten dilldall på, med borrelås da, vel og merke. Kjøpt på vanlig skobutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår innlegget til HI sånn at det gjerne er sko med litt farger hun vil ha, ikke bare sorte eller kamomønstrede :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da mye fin fra både viking, timberland, geox og ecco. Vi har akkurat kjøpt geox fritidssko samt timberland goretex til gutta på 8 år. Geox hadde borelås mens timberland hadde snøring med "klemme". Snuppene har fått halvhøye goretexsko fra viking. De fantes i sort/rød og lilla/grå. I tillegg hare de fått joggesko fra Aretti som er brune med rosa striper (ingen blinking eller annet glorete stæsj)

 

Greit at mye er med borelås da, men det er da utrolig praktisk. Tipper at en på 2 år ikke kan knyte selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå ha jeg ikke gutt, men jeg har sett at xxl har et forholdsvis godt kjøp på timberland i mellom størrelse 20 og 30.

 

OG om noen skulle ha et skotips til meg - sandaler med tupp i størrelse 25-26?

(finner i 24 og i 27, men i mellom har jeg ikke funnet noen merker som har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...