Gå til innhold

Samboere og økonomi. Er jeg urimelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det? Har dere felles økonomi eller deres egen?

Jeg er student og får ca 9000 i mnd. Samboeren min har en god jobb og tjener nesten 600.000 i året, så her har vi ikke noe felles økonomi :P

 

Jeg bor i hans leilighet og han betaler på lånet (som er hans) og strøm på ca 1500 kr mnd. Det er liksom det han betaler i mnd som jeg er med å bruker. Jeg betaler mat og alt til babyen våres som tar minst 3000 kr i mnd. Samboeren min er også dyr i drift så mat til oss i mnd ligger på ca 3-4000 det også. Når vi er å handler prøver jeg å si "ja men er dette nødvendig å kjøpe da?" og "denne er jo billigere?" osv, men han er vandt til å ha god mat og det hele fra før vi ble i lag og fikk unge med meg.

 

Når jeg får så lite i mnd så hadde det ikke gjort noe om han kunne betalt LITT mer enn meg, men det virker som han tenker at siden jeg bor her GRATIS så skulle det bare mangle. Han har to lån siden han har kjøpt nytt hus, og må betale på det i tillegg til lånet på leiligheten før de andre overtar den, derfor betaler han bare renter på 4000 i mnd. Det pluss strøm blir jo 5500 i mnd. Telefonregninger og alt det andre tar ikke jeg del i siden jeg har min egen tlf å betale på. Jeg bare tenker at siden vi er kjærester og har barn sammen så kunne han hjulpet litt mer til økonomisk. For han betaler 5000 i mnd for oss, utenom hans private regninger, og jeg 7-8000 i mnd, når jeg får så lite og han så mye mer enn meg. Jeg får alldri sjangs til å spare et øre, mens pengene hans fyker inn på sin sparekonto. Er det bare jeg som er urimelig, eller synes dere at han kunne hjulpet litt mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...