Gå til innhold

Sykmeldt i flere arbeidsforhold mer enn 100% stilling


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp. Jeg er 50% sykmeldt grunnet svangerskapskvalme (har vært 100% også) i to arbeidsforhold. Jeg jobber 150% stilling til sammen, 50% et sted og 100% et annet sted. Har nå redusert på fast basis til 25%. Dvs at jeg jobber 125%. Vanlig 8-16 jobb man-fre og annenhver helg hos biarbeidsgiver. Begge steder gir meg sykpenger (NAV), men hvordan blir dette egentlig? Har jeg rett på det?

 

Jeg er avhengig av inntekten til en viss grad. Kan klare meg uten en periode, men grunnet at min 100% stilling er et vikariat som er ferdig før jeg går ut i permisjon, er jeg nødt å beholde den andre jobben som er fast. Slik at jeg har noe å gå tilbake til etter endt permisjon.

 

Risikerer jeg nå at permisjonspengene blir redusert fordi jeg er sykmeldt? Satser på å være tilbake for fullt etter endt sykmelding. Merker jo at det er mye tyngre å jobbe slik nå når jeg er gravid, enn det var tidligere. Har jobbet slik som dette i over ett år før jeg ble gravid.

 

Noen som kjenner til reglene rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må få sykemelding til begge arbeidsforholdene dine. Du og legen din må diskutere hvor mye prosent fra hvilket arbeid som er ok for deg. Permisjonspengene blir det samme, selv om du er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på det.

Du må ha en sykmelding for hvert arbeidsforhold, eventuelt kun for det ene om det er bare den ene jobben du ser deg nødt til å være sykmeldt fra.

Minner om at hovedarbeidsgiver skal prioriteres.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...