Gå til innhold

Er en helvetes vond rygg legevaktmateriale??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Saken er altså at jeg - som ALDRI - har hatt trøbbel med rygg, har nå så vondt at tårene nesten triller av beveglese... har tatt 1g paracet uten virkning. Har vart i 24 timer nå. Venstre ben klarer jeg knapt gå på lenger pga smertene. t.o.m å puste er smertefult... OG jeg er hjemme alene med 2 barn på 3 og 5 år, som jeg har plassert foran TVen bare pga jeg klarer ikke ta meg av dem....

 

Så er dette grunn nok til legevakta? Jeg tenker jeg er jo ikke dødssyk og fastlegen er kanskje åpen i morgen... og hele dritten med ryggen kom utav det blå, jeg har altså ikke gjort noe unormalt for å bli sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akute ryggmerter er i hvertfall noe man skal gå til lege med. Min mor ble hentet av ambulanse her tidligere i uken pga ryggsmerter som var sterkere enn fødselsmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. de smertene du har er typiske lumbagosmerter eller issjas smerter, i grunn det samme. Har du problemer med vannlatningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tisser som normalt og har hatt avføring også.. men klarer så vidt å tørke meg selv da... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første må du jo ta smertestillende REGELMESSIG for å se om det har noen effekt. Å ha tatt 2 tbl i løpet av 24 timer er lite, du kan ta paracet tre ganger i døgnet, og såfremst du tåler det kan du også ta ibux tre ganger i døgnet. Disse kan taes sammen (altså paracet og ibux) eller du kan ta dem om hverandre slik at du får jevnere tilskudd av smertestillende - altså sm. stillende hver 3-4 time, paracet, ibux, paracet, ibux etc.... Om du ikke føler det har noen effekt er det nok på sin plass med et legebesøk ja for å få sterkere smertestillende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde hvertfall få barnevakt. du har mer enn nok med deg selv :)

 

og hvis ibux og paracet ikke virker og du ikke holder ut til i morgen så dra på legevakt og få sterkere smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke smertene var sterke nok i går se for smertelindring... men de 2 tablettene tok jeg kl 10.30... kIbix har jeg ikke, men har paralgin forte liggende... kan jeg ta e1 stk av den nå selv om det er bare 2 timer siden dem andre tablettene da? Smertene er så sterke så jeg går rundt og holder pusten for å ikke få vondere... skjelver når jeg ligger...

 

Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville absolutt sjekket det ut!!!

jeg har en nyrefeil som gjør at jeg ofte får nyrebekkenbetennelse og da har jeg lignende symptomer.. og jeg har heller ingen "vanlige" tegn på uvi først...

så JA. dette mener jeg er legevaktmateriale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar du på legevakta får du Voltaren og Paralgin forte. Så du kan godt bare ta en Pf og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare en ting: Kiropraktor!!!!

Du kan dra til legen, og det du får er smertestillende og beskjed om enten å holde deg litt i bevegelse ved gå, eller å ligge.

En kiropraktor er ekspert på ryggen, og kan løse opp og hjelpe deg uten å bare døyve symptomene med tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta paralgin forte istedet for paracet men ikke i tillegg til paracet. Har du ingen som kan skaffe ibux for deg? De fleste bensinstasjoner har jo dette til salgs nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk om det ene benet (legg og lår) har blitt tykkere enn det andre. Er det tilfelle - løp til legevakta.

Hvis ikke vil jeg ut fra mine egne erfaringer si at kiropraktor er et godt råd.

Bor du i osloområdet har klinikk for alle kiropraktorvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...