Gå til innhold

Dere som har hus og hage - se her!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har blitt huseiere i løpet av vinteren med stor hage og jeg gleder meg som en unge til å begynne å stelle i hagen nå i påsken.

Men trenger litt inspirasjon - hvordan ser hagen deres ut? Har dere noen blomster eller planter dere er spesielt fornøyd med?

Har et staudebed i en del av hagen og er spent på hva som dukker opp der utover, men vurderer egentlig å pløye hele greia og begynne på nytt med egne blomster.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler å la hagen være som den er i en sesong dersom den ser grei ut. Så får du "prøve den" ut. Dere har sikkert andre behov og ønsker enn de som bodde der før, men det tar faktisk litt tid før du klarer å ta fornuftige valg om hvordan det er best å gjøre det -spesielt hvis du aldri har hatt hage før. Det kan være vanskelig, hos meg klødde det fryktelig i fingrene og jeg var kanskje litt overivrig med å fjerne busker, trær og planter...

 

Du kan jo bruke potter og krukker den første sommeren feks.

Og så kan du jo kose deg med å lese og gå rundt på hagebutikkene og drømme og planlegge.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Det er sikkert lurt, kan jo hende det er kjempeflott det som kommer opp i staudebedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mye stein i tillegg og terrasser. Det er fint å bruke granitt og skifer og pynte rundt.

Stauder er hardt arbeid, bør lukes en gang i uken.

Ellers er det fint å la fargene gå igjen.

Det er fint å lage utegrill også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jo hende at de har lagt skikkelig mye arbeid i det, og at det faktisk er slik at bedet blomstrer med forskjellige blomster hele sommeren... Og kanskje dukker det opp en fantastisk blomst du har lyst til å ta vare på når du lager ditt eget bed :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...