Gå til innhold

Hvorfor tror alle at det er lettere å gå opp i vekt enn å gå ned i vekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå slit i 7 år med å gå opp i vekt. Er 165 og veier 50kg, før jeg fikk mitt første barn for 7 år siden veide jeg 60kg og var veldig fornøyd med vekten min, men etter at jeg fikk barn raste jeg ned i vekt.

Har tatt det opp med legen og tok mange forskjellige tester hos han og alle var normale. Jeg spiser som en hest så det er ikke noe med at jeg ikke spiser og klarer å tvinge i meg mat selvom jeg er mett.

 

Etter 3 år hadde jeg gått opp fra 48kg til 55kg, så ble jeg gravid igjen og gikk opp til 68kg. Har gått ned fra 68kg til 53kg 6 uker etter fødslen.

Nå er det 9 mnd siden fødselen og veier 50kg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er lettere å gå opp i vekt for majoriteten av befolkningen. At du er et unntak forandrere ikke hva som er vanligst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det må være lettere fordi du ikke trenger forsake forskjellige matvarer vi andre må passe oss for.De som er overvektige har som regel lagt til seg noen uvaner som er vanskelige å endre. F.eks godis til fredagskvelden/filmer/favorittserien hver dag osv.

 

Hvis de plutselig skal se filmen uten noe kan opplevelsen virke anderledes, negativ opplevelse. (Det synes jeg, men er ikke overvektig da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det ganske logisk, da?!

På 5 minutter kan man gjerne spise oppmot 1000 kcal, mens man på samme tidsrommet kan klare å forbrenne 20 kcal!

 

Selvfølgelig finnes det unntak, slik som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt å si at jeg ikke liker søtsaker og drikker brus kun når jeg er på Mcdonald's. Men da erstatter jeg søtsaker med saltete ting som chips og nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle episodene av Supersize vs superskinny har det vist seg at folk har noen voldsomme misoppfatninger av sitt eget kosthold!

 

De som føler de spiser hele tida gjør egentlig ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er lettere å sitte i ro og spise masse god mat. Stapper fint inn 1000kcal på en time, men det er umulig å forbrenne så mye på så kort tid.

Spis 4000kcal dagen, hvis du ikke trener 2-3 timer pr dag så legger du på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å gjøre som de som slanker seg. Skriv ned all mat du spiser, kan helt sikkert bruke slanke sider som vektklubben til vg el. All mat veies og registreres også få du en oversikt over antall kalorier du spiser og fordelingen mellom fett, karbohydrater og proteiner. Bruk kun registrerings funskjonen og dropp slanke biten... Tror de fleste som både ønsker å gå opp og de som vil ned men ikke får det til vil få seg en overaskelse her. Det gjorde ihvertfall jeg.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å gjøre som de som slanker seg. Skriv ned all mat du spiser, kan helt sikkert bruke slanke sider som vektklubben til vg el. All mat veies og registreres også få du en oversikt over antall kalorier du spiser og fordelingen mellom fett, karbohydrater og proteiner. Bruk kun registrerings funskjonen og dropp slanke biten... Tror de fleste som både ønsker å gå opp og de som vil ned men ikke får det til vil få seg en overaskelse her. Det gjorde ihvertfall jeg.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å gjøre som de som slanker seg. Skriv ned all mat du spiser, kan helt sikkert bruke slanke sider som vektklubben til vg el. All mat veies og registreres også få du en oversikt over antall kalorier du spiser og fordelingen mellom fett, karbohydrater og proteiner. Bruk kun registrerings funskjonen og dropp slanke biten... Tror de fleste som både ønsker å gå opp og de som vil ned men ikke får det til vil få seg en overaskelse her. Det gjorde ihvertfall jeg.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme. 162 og 48kg. Spiser mye, men legger ikke på meg. Trener heller ikke særlig, annet enn en og annen gåtur. En dagsmeny her kan gjerne se slik ut:

2-3 Skiver til frokost

3-4 skiver til lunsj

middag, nesten like stor porsjon som min kjære på 190cm

2-4 skiver til kvelds

kan fint spise litt chips el lignende midt i uken uten at det har noe å si.

 

Forrige svangerskap la jeg på meg 17 kg, alt var borte før det var gått 6 uker. Er nå gravid med nr to og har lagt på meg herlige 10,7kg og e r i uke 25. Jm sier jeg trenger alle kg jeg kan få soden jeg mistet de så fort sist pga amming o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...