Gå til innhold

Hvor ofte har dere barnevakt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må bare høre!

Min nevø er hos sine besteforeldre minst 3 av 4 helger pr mnd. Noen ganger fra fre-søn og andre ganger 1 natt. Han er 1 1/2 år og dette har "pågått" siden han var 2mnd.

Min svigerinne og svoger er ikke unge 28år.

 

Vi har datteren vår borte på overnatting kanskje 1 gang pr 2mnd.

 

Klart vi ikke får med oss "alt" som skjer, men slik er det å få barn. Selv om man blir bedt med på byen eller andre ting rett som det er så er det ikke en plikt å si ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten aldri, dessverre, har ikke noen i nærheten som vi kan eller vil spørre (og insten synes jeg e rfor lten til barnevakt ennå, 10 mnd). Har barnevakt om vi ønsker når vi er på besøk hos slekta, som bor langt unna oss (elller vi bor langtunna dem :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde barnevakt 2-3 timer, en kveld i 2010.. Vi bor langt unna familien, så det er bare når vi er på besøk eller har besøk at jeg og mannen tar en tur for oss selv en kveld på kafe eller kino. Sendte eldste datteren med fly på høstferie til besteforeldrene sine da hun var 6,5 år. Og hun har vært på ferie med tanta mi i 10 dager om sommeren. Men helgene er familietid så jeg hadde nok ikke villet sende bort barna så ofte som flere helger i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Slik det er nå så hender det at vi ikke spør etter barnevakt siden svigers har nevøen "hele" tiden. Da synes jeg at de kan ha fri en helg i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barnevakt i noen timer 3 ganger siden hun ble født (hun er 1 år). Første gang var tannlegetime, andre gang var flytting og tredje gang var jentefest;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 barn, har vel barnfri en helg annenhver mnd, i tillegg kan besteforeldrene ta dem med på feks hyttetur eller tur noen dager opp til en ukes tid når de har ferie. Barna begynner å bli store, yngste er 4år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til at det vanligvis er besteforeldrene elle rbarna som spørr, vi ber kun om barnevakt en gang eller to i året hvis det feks er bryllup eller en runddag som skal feirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener vi kan telle på 1 hånd hvor mange ganger mini har hatt barnevakt! Han er nå 15 mnder gammel. Syns det er rimelig spesielt å ha barnevakt annenhver helg da, en må prioritere annerledes når en får barn!

Hvorfor ikke finne på familieting i helgene? Mini trenger og litt fritid etter å ha vært i bhg hele uka. Kjekt med kvalitetstid syns nå jeg. Men ikke alle gjør det likt selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten aldri, av samme grunn som HI. Svigerinnene mine utnytter sine foreldre (mine svigerforeldre), de spør om barnevakt HELE tiden, så vi syter med å spørre etter barnevakt! Syns de fortjener ei helg i fred og ro innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...