Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #1 Skrevet 17. april 2011 Hvor gamle må barna være før man kan begynne å jobbe kveld? Jeg er enslig forsørger, så barna vil da være helt alene. Jeg skjønner at dette er individuelt, men hva mener dere generelt er forsvarligt? Mine barn er 5 og 7 nå, jeg tenker at om 4-5 år er det greit kanskje?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #3 Skrevet 18. april 2011 Jeg gir meg ikke, jeg dytter igjen, må vel være noen som har en formening om dette?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #4 Skrevet 18. april 2011 Vel. Har jobbet kveldsvakter bestandig og var alene i mange år. Da hadde jeg barnevakt. Er ikke alene lenger, men hadde nok latt min sønn på 13 være alene nå. Han har jo telefon;)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #5 Skrevet 18. april 2011 Tror holdningen til dette har endret seg drastiskt. Da jeg var 12-13år (for 20 år siden) satt jo vi gjerne barnevakt for yngre, sovende barn på kvelden... Dette er nok veldig individuelt også, enkelte barn tror jeg fint kan være hjemme alene fra de er i 8års alderen, mens andre burde kanskje ha tilsyn til de er 15...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #6 Skrevet 18. april 2011 Jeg som svarte over her. Min sønn har vært hjemme alene endel fra han var 7-8 år, for et par timer. Her er det snakk om jobb til kl 23 på kveldene, når min 13 åring har lagt seg! Han klarer fint det selv nå selvsagt, men er noe med brann og barn alene hjemme. Og en 8 åring bør vel ikke få ansvaret for alt kveldsstell og legge seg alene?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #7 Skrevet 18. april 2011 Hva med dagjobbing da? Dersom det er skoleferie, når er det greit å la barnet være alene på dagen?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #8 Skrevet 18. april 2011 Klart, dersom de er såpass at de kan ta seg mat selv:)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #9 Skrevet 18. april 2011 Hehe, trykket for tidlig;) De fleste er vel på SFO, men min sluttet midt i 2. klasse. Gikk helt fint. Man er jo tilgjengelig for det meste selv om man er på jobb:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå