Gå til innhold

Kveldsjobbing når man har barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle må barna være før man kan begynne å jobbe kveld? Jeg er enslig forsørger, så barna vil da være helt alene.

Jeg skjønner at dette er individuelt, men hva mener dere generelt er forsvarligt?

Mine barn er 5 og 7 nå, jeg tenker at om 4-5 år er det greit kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir meg ikke, jeg dytter igjen, må vel være noen som har en formening om dette?

Skrevet

Vel. Har jobbet kveldsvakter bestandig og var alene i mange år. Da hadde jeg barnevakt. Er ikke alene lenger, men hadde nok latt min sønn på 13 være alene nå. Han har jo telefon;)

Skrevet

Tror holdningen til dette har endret seg drastiskt. Da jeg var 12-13år (for 20 år siden) satt jo vi gjerne barnevakt for yngre, sovende barn på kvelden...

Dette er nok veldig individuelt også, enkelte barn tror jeg fint kan være hjemme alene fra de er i 8års alderen, mens andre burde kanskje ha tilsyn til de er 15...

Skrevet

Jeg som svarte over her.

Min sønn har vært hjemme alene endel fra han var 7-8 år, for et par timer.

Her er det snakk om jobb til kl 23 på kveldene, når min 13 åring har lagt seg!

Han klarer fint det selv nå selvsagt, men er noe med brann og barn alene hjemme.

Og en 8 åring bør vel ikke få ansvaret for alt kveldsstell og legge seg alene?

Skrevet

Hva med dagjobbing da? Dersom det er skoleferie, når er det greit å la barnet være alene på dagen?

Skrevet

Klart, dersom de er såpass at de kan ta seg mat selv:)

Skrevet

Hehe, trykket for tidlig;)

De fleste er vel på SFO, men min sluttet midt i 2. klasse. Gikk helt fint. Man er jo tilgjengelig for det meste selv om man er på jobb:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...