Gå til innhold

Noen som har gode råd mot klær som lukter surt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så dritlei av at mannen min sine klær alltid lukter surt! Det hjalp mye da han sluttet med head and shoulders shampoo, men det er ille enda. Når de er nyvasket er det ille, så hjelper det litt når de har tørket, men er ille igjen etter at han har brukt dem en kort tid. Har prøvd å vaske de i eddik, men det hjalp ikke mye. Har sluttet med h&m gensere, noen som har tips? Ganske frustrerende dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har hatt samme problemet. Var jo så merkelig at det kun var hans klær som surnet!!

Flytende vaskemiddel er ganske effektivt. Ellers er bakepulver eller natron verdt forsøket. Her vaskes alle mannes overdeler på 60 grader. Dongeri vaskes for seg selv. Alt som kan tørketromles havner der. Hvite klær klorer jeg innimellom og vasker de vekselsvis på 60 eller 95 grader. Da unngår jeg at noe lukter. Og så har jeg kastet alle klær som er "gamle". Virker ut som om de med strech morkner eller noe.

Håper noen av tipsene kan virke for deg også! Herligt nå når ingenting lukter surt lengre!

Skrevet

Hvis det er bomullsklær kan du forsøke å vaske de en omgang på 60 gr.

Ta klærne ut av maskinen så fort de er ferdige. Heng de på stativ med litt mellomrom mellom så tørker de raskere.

Dette er som oftest løsningen når klær har fått surlukt her i huset. Men ikke sikkert det er det som skal til hos dere da.

Og forresten, blå tøymykner kan ha en tendens til å gi sur lukt i klær. Bare et tips.

Skrevet

Har hørt at all tøymykner kan gi sur lukt i tøyet, jeg forsto det sånn at det "kapsler inn" lukta, på en måte...

Skrevet

Stemmer, det med tøymykner har jeg også hørt. Jeg bruker tøy bleier og når de begynner og lukte litt surt vasker jeg de med tea tree oil, det desinfiserer og fjerner vond lukt. Men det blir jo luktende tea tree istede da. Kanskje ikke mannen din setter så pris på det, hehe.. Vanish kan kanskje funke forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...