Gå til innhold

Dere som er overvektige.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva spiser dere? Da tenker jeg på hvilke matvarer, hvor stor mangde og om dere koser dere ofte med mat.

 

Jeg er selv slank og veldig undervektig. Jeg spiser det jeg selv syntes er normalt. Det er vanskelig for meg å komme opp i vekt. Jeg bruker ikke dressinger, mye saus eller spiser godterier. Jeg spiser et kakestykke på fest, jul osv som blir gjennomsnittlig hver 14 dag. Jeg er nyskjerrig på HVA som utgjør forskjellen. Jeg vil opp, andre vil kanskje ned.

 

2 skiver grovt brød til frokost med 1 glass melk eller juice

2 skiver grovt brød til lunsj, 1-2 frukt og vann til å drikke

En hånd nøtter tilmellommåltid

Middag: Jeg spiser tilsvarende en full suppeskål med like mye over som under.

Kveldsmat. 2 grove brødskiver, 1 grønnsak, 1 glass juice eller melk.

 

Jeg spiser nesten bare sunt og skeier bare ut hos andre. Jeg spiser det jeg får ute men sunt hjemme. Mannen min er overvektig men spiser det samme som meg men litt mer av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid vært veldig ensom og spiser for å trøste meg selv. Spiser aldri sammen med andre, men når kveldene kommer så spiser jeg god mat, gotteri og det jeg kommer over for å døyve smerten over min ensomhet, at jeg aldri har vært elsket og at jeg er tykk. Det gjør ingenting at jeg blir tykkere. Jeg fortjener det siden jeg er stygg, tjukk og dum. Jeg straffer meg selv siden jeg er et ubrukelig menneske som fortjener å være uelsket og tykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før spiste jeg det samme som deg Hi. Men det gjorde meg bare fetere og fetere. Nå går det kun i grønnsaker, kjøtt og fett. Spiser aldri frukt eller mat med sukker. Sjelden brød, ris, poteter eller pasta. Det er for meg festmat. Nå føler jeg mye bedre, men går ikke så mye ned i vekt, da jeg har fått 3 barn i løpet av 4 år og aldri fått tid til å ha dette kostholdet over lengre perioder. Når jeg er gravid spiser jeg omtrent som deg, da har jeg hverken overskudd eller lyst til å bruke mye tid på mat. For det tar tid å ikke spise tradisjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forresten utgjør forskjellen er at jeg har pcos og er insulinresistent. Da kan må bli feit av å spise en banan eller eple hver dag, selv om kostholdet er upåklagelig ellers. Dette har jeg erfart i løpet av flere Grethe Roedekurs med minimalt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er forskjellen er vel at overvektige har lyst på noe mer etter å ha spist det du spiser.

Ta deg ei ekstra skive med speilegg om kvelden, eller en sjokolade, eller bak ei kake for å nyte den, så er du på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil opp i vekt er vel tipset å spise flere sunne kalorier? Spis nøtter, ha mer olje i maten osv. Du kan også kjøpe energidrikker på apoteket, mamma fikk anbefalt disse av legen sin da hun var undervektig. De inneholder mange kalorier, men er ikke usunne (bedre enn å ta et wienerbrød).

 

Jeg veier 10 kilo for mye og maten er ikke mitt problem, det er småspisingen av dritt når jeg føler meg litt ensom eller lei.

 

Jeg spiser:

Frokost: Müsli med yoghurt + vann

Lunsj: 2 ryvita med leverpostei eller kokt skinke + vann

Mellommåltid: 1-2 frukt

Middag: 1 liten porsjon med vanlig norsk husmannskost.

 

Men så kommer drittmaten, på en dag kan jeg spise f.eks:

1 sjokolade

1/2 pose potetgull

1 wienerbrød

1 is

 

Så da gjør totalmengden av kalorier at jeg veier 10 kilo for mye, 15 kilo mer enn jeg gjorde før jeg fikk barn (men da var jeg mager, 58 kilo på 174 cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...