Gå til innhold

Kan man ikke bruke dvd-spiller i bil så lenge barnet sitter bakovervendt? U/T


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Antar at den festes skikkelig da, i tilfelle bråstopp...

Skjønner ikke vitsen med DVD-spiller i bilen.

TV/film tilhører huset, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel festet like bra der, som annet sted.

 

DVD i bilen er gull når man skal på lange turer synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi må kjøre 14 timer for å besøke besteforeldre, er jeg VELDIG glad for DVD spiller i bil! =)

 

14 timer hver vei altså.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjørte fra Øst-Finnmark til Hamar hver sommer, 2 1/2 dag hver vei UTEN dvd-spiller når jeg var liten. Uten problemer :o)

Bilturen blir bare så interessant som foreldrene gjør den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vår er litt liten til lydbøker også. Hun er 17 mnd, og hater å kjøre bil. Mine foreldre bor 55 mil unna, og det er et mareritt å kjøre så langt med henne.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å feste med borrelås er ikke nok. VI fester dvdspilleren bak gitteret i baggasjerommet. Da er det helt umulig å bli truffet av den. Lydbøker er totalt uinteressant for mine barn. 2 og 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde heller ikke DVD spiller når jeg var liten, og vi kjørte mye Mosjøen :Kristiansand..... MEN mamma innrømmer at det var et helvete (selv om vi unger bare husker posetive ting) Mamma sier at når vi kom fram var hun totalt utslitt, og gåen etter å ha underholdt oss i 2 døgn. Spesielt mens vi var små.... Så det var hun som anbefalte det til oss!

 

Når ungene blir 4 år + er det lettere å underholde dem, å lage turen interesant, som du så fint skriver. MEN når begge er under 3 hjelper det ikke telle biler og lyktestolper!

 

=)

 

Så det er HERLIG at det finnes trygge DVDer til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digger DVD-spilleren i bilen, jeg!! Ungene liker ikke å kjøre bil, og jeg bruker den skamløst selv på kortere turer. Jeg tenker at når de kjører bil, så må de sitte stille likevel. Hvorfor ikke la dem se en film da? Og så kan de heller leke når de er hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke anbefalt, hvis den løsner får ungen den midt i hodet hvis det smeller. Vi hadde tenkt å kjøpe før sommerferie med mange timer i bil, men jeg er skeptisk etter å ha lest at det er så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fant ut i fjor var at ingen av dem er testet ved at de festes foran en som sitter bakovervent, så ingen kan garantere at de ikke løsner. Når barnet sitter fremovervendt og bilen bråbremser, så vil jo dvdspilleren bremses av nakkestøtta til fremsetet som den er festet i. når barnet sitter bakovervent vil den kun bremses ned av festet og da er det større sannsynlighet for at den løsner.

 

Det kan jo hende at det enten var noe jeg ikke fant i fjor eller at de har testet dem for feste bakovervent i år, så det er jo bare å google å se hva du finner, evt spørre i butikken der du har tenkt å kjøpe det om de vet hvordan den er testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerere denne!

 

man skal aldri feste DVD-spiller mot en som sitter bakovervendt av den enkle grunn at ved en bråstopp er det kun festet som bremser spilleren. Foreløpig har ikke jeg sett noen på markedet som har en festanordning som tåler G-kreftene ved en krasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer selvfølgelig å feste den der sånn teknisk sett. Men du risikerer alvorlig hodeskade på ungen ved en evt. kollisjon.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte dvd til bilden da eldstemann var 3 år og svært bilsyk, etter 20-30 minutter i bilen måtte han kaste opp og turene våre ble aldri lange. Fikk dvd og bilsyken "forsvant". Vi prøver med jevne mellomrom å ikke bruke dvd, men da kommer bilsyken igjen, så dvd skal med på turer over 1 time, bruker den aldri ellers.

 

Ungene gleder seg til bilturer, vi har også slike leker i bilen innimellom, men ikke over lengre tid pga bilsyken, og vi voksne får snakket sammen i timesvis, det er utrolig deilig.

 

Syns det høres litt trist ut med lydbok som alle må sitte å lytte til i stedet for å få ordentlige samtaler med min mann, men klart, vi har aldri barnevakt og er ikke bortskjemt med alenetid. Utfordringen vår nå er å få minstejenta til å ville se film sammen med sine eldre brødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentaren om lydbøker - vi har hatt det i bilen fra før fylte 2 år og er barnet ditt yngre, så er vel ikke film noe for barnet heller?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...