Gå til innhold

Er det vanskelig å sy babytøy? har så lyst å sy tøffe/søte bodyer og selge! :-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på om du kan sy fra før.

Har sydd kosedyr osv fra jeg var 5-6 år uten mønstre, så SÅ vanskelig er det ikke :o)

 

Du må ha mønstre, symaskin (hvis du skal håndsy har du hvert fall en jobb foran deg), tråder i alle mulige farger og forskjellige tykkelser, nåler til symaskinen, målebånd, saks(er), forskjellige stoffer osv osv.

 

Dyrt kjøpe inn, og det er heller ikke sikkert du får solgt.

Er ikke bare bare å "bli kjent" heller.

Begynn med å sy for nære venner, så kan de "reklamere" litt for deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det synes jeg høres ut som en kjempeidé! Jeg hadde mer enn gjerne kjøpt, forutsatt at plaggene var av god (=myk) kvalitet. Kortreiste, gode babyklær høres også miljøvennlig ut.

For meg høres det veldig vanskelig ut, men så kan jeg overhodet ikke sy heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg et sykurs, flere som arrangerer sykurs for barneklær. Invester i en god symaskin og sett igang. Det er langt mer kostbart å sy selv enn å kjøpe, men morsomt å ha noe man har laget selv. Ikke regn med å kunne leve av å selge det du syr, men synes du det er en morsom hobby så er det jo bare å sette igang! :;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer på om det er vanskelig, samtidig som du vurderer å lage for å selge? Alt kan læres, men det er ikke lett å få solgt slike hobbyting. Dessuten får en sjelden mer betalt enn å få igjen for utleggene il materiler, da skal en være et unikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elastisk trikotasjemateriale slik som brukes i barneklær, må syes med overlock maskin for at sømmen ikke skal rives opp ved bevegelse. Du kan ikke bruke vanlig symaskin.Det vil se veldig lite profesjonelt ut. En overlockmasin syr md 4 tråder samtidig, og kutter av sårkanten på stoffet. Sømmen blir elastisk.

Mitt tips er heller å kjøpe ferdige hvite bodyer som fåes for 15-20 kr, og farge/trykke/male/sy på mønster/motiver selv.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...