Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #2 Skrevet 17. april 2011 Jeg også. Men jeg måtte ha litt salt og ketchup til.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #3 Skrevet 17. april 2011 Nei, jeg spiste den ikke. Men i mange land er det visst vanlig å gjøre det. Mye næring i morkaken. Lurer på om det er sånn morsom jordmor-spøk? Morkake til kaffen hver fredag. Hihi:-)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #4 Skrevet 17. april 2011 Ja, selvsagt. Mannen min hadde med engangsgrill, så vi koste oss med nygrillet morkake og kaffe da fødselen var vel overstått. Neste gang skal vi ta med litt barbecuemarinade, det kommer til å bli ekstra stas.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #5 Skrevet 17. april 2011 Smaker vel litt som blodpudding. Kunne nok servert det i farmen...de hadde elsket det! For min del er morkaken noe som galant går i bosset. Da kjøper jeg heller blodpudding..hehe.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #6 Skrevet 17. april 2011 Venninnen min tørket den. Fikk den så omgjort til pulver og videre til kapselform. Hun mener det hjelper mot depresjon (hun er psykolog). HI
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #7 Skrevet 17. april 2011 For en prosess da. Når jeg har fødet er jeg liksom ferdig med alt som er rødt og ser kjøttaktig ut!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #8 Skrevet 17. april 2011 Jepp, jeg ble mildt sagt litt satt ut. Hjemmefødsel da selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #10 Skrevet 17. april 2011 Nei det er helt sant. Jeg beskrev metoden ovenfor her.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #11 Skrevet 17. april 2011 Jeg så det på et amerikansk fødselsprogram en gang, om en som fikk morkaken tørket og lagd kapsler av den for deretter å spise kapslene. Jeg må si det er rimelig spesielt, men om folk tror på det så hvorfor ikke. Da liker jeg heller tradisjonen med å grave den ned så ikke onde ånder får tak i den, men jeg tror helt ærlig jeg skal la sykehuset kaste den i spesialavfallet til brensel jeg. Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om så lenge jeg slipper å spise den.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #12 Skrevet 17. april 2011 Vi har en morkaketradisjon i familien: Morkaken blir lagt i fryseren inntil det blir varmt nok på våren, så kjøper vi en rosebusk, legger den tinede morkaken nedi hullet, planter rosebusken over og busken blir da barnet som "eier" morkaken sin.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2011 #13 Skrevet 17. april 2011 Det synes jeg faktisk var en fin tradisjon 10.07! Vet ikke om det er gjennomførbart for min del, men kanskje kanskje... :-)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2011 #16 Skrevet 18. april 2011 Hmm, dette er jo kannibalisme. For morkaken er jo ikke mors, den er barnets organ!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå