Gå til innhold

Noen som kan tyde? Jeg drømmer at...


TrueHæppiness

Anbefalte innlegg

Har en dømmer med elementer som gjentar seg.

 

I alle drømmene har jeg fått baby, og fellestrekkene er at jeg glemmer det.

Enten har jeg glemt han i bilen i flere dager eller så har jeg reist bort og glemt han.

 

Nå sist plasserte jeg han rett og slett bare på bokhylla og dro på svangerskapskurs. Endte med at han falt ned:/

 

Er like ekkelt hver gang i drømmen når det går opp for meg at jeg har glemt han...

Dette er ikke bare en drøm som er i forbindelse med graviditet, hatt den lenge.

 

Om det er jeg som ubevisst mentalt forbereder meg kunne jeg jo drømt noe hyggeligere:)

 

SÅ, noen som har noen formening om hvorfor jeg drømmer akkurat DETTE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg Freud, men det høres ut som om du bearbeider en del tanker om det å bli mamma. Frykt for å gjøre noe feil osv. Helt vanlig, og det er din måte å forberede deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over.

 

Har ei kjekk bok om drømmetydning, og det beste tipset der er å "idiotanalysere" alt i drømmen. Småting.

F.eks. Babyen er tydeligvis hoved"objektet" i drømmen, og du drømmer om ham i flere situasjoner hvor han blir glemt.

Kan det være at babyen representerer noe annet?

 

 

 

Jeg drømte OFTE før at jeg kom til et stort hus, og vandret fra rom til rom uten å vite hva jeg så etter. Alt jeg visste var at jeg så etter var et rom med en sofa i behagelige farger med blomster på.

Eller et rom med et stort skap, med et hemmelig rom inni skapet.

(Det skapet var i huset jeg bodde i som liten).

Dette drømte jeg i en periode på 8-9 mnd, når jeg og sambo tenkte på hvor i skulle flytte.

Etter å ha lest boken om drømmetydning, begynte jeg å "overanalysere" alt. Og kom frem til at huset var "Norge". Det at jeg vandret fra rom til rom var for at vi ikke klarte å bestemme oss for hvor vi skulle flytte, og det plaget meg veldig. Den blomstrete sofaen stod i en leilighet jeg og sambo bodde i et år sørpå når jeg jobbet der, og rommet med skapet var her jeg er fra; Det representerte en trygg og god plass.

 

Nå har vi flyttet, og drømmen er borte.. :o)

Dette ble kanskje litt off-topic og rart, men det er det beste eksemplet jeg har på hva en kan komme frem til ved å trekke frem små ting i drømmen og spørre seg selv; Hva betyr (f.eks.) en kopp med rosa kattepuser for meg? Hvis en drømmer mye om det.

 

Er ikke morsomt med slike drømmer som du har, man har alltid en ubehagelig følelse når en våkner, og ofte litt utover dagen.. :/

Håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen drømmetyder er jeg ikke, men jeg kan berolige deg med at det er ganske normalt - det fikk ihvertfall jeg høre da jeg var gravid og drømte slik. Jeg drømte alt fra at jeg glemte ham i butikken, satte ham igjen i bilen i parkeringshuset og fant ikke igjen bilen da jeg kom på at han satt der flere timer senere til at jeg glemte at jeg var gravid og dro på fylla og røyket med begge hender.

 

Heldigvis sluttet jeg å drømme slik da babyen min var noen måneder gammel. Det var fælt mens det stod på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...