Gå til innhold

Hvor egoistisk er jeg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi forsøker å få barn nr 2 og det re jo ikke gjort i en fei. Har snart gått et halvt år og ingen spire ennå. En ting er at jeg begynner å dra på åra. En annen ting er at jeg så desperat ønsker å komme meg vekk fra min nåværende jobb. Det er bare rot, intriger, juridiske konflikter og illojale arbeidere.

 

Jeg ønsker at jeg ble gravid fort som fy, og kunne "sykemelde meg" (som forøvrig er det tarveligste uttrykket jeg kan tenke meg) for å slippe unna.

 

Er det fryktelig egoistisk av meg å ønske å bli sykemeldt? Jeg gruer meg for å dra på jobb hver dag, og det ser ikke ut til å bli noen bedring i nær fremtid. Heller tvert imot. *sukk* Privat sektor altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva, dette hørtes ut som meg. Jeg er i litt lik situasjon som deg på jobben, og ønsker av hele mitt hjerte å kunne bli gravid for å slippe jobben litt. Selvsagt også fordi vi ønsker oss flere barn, men pga jobben helst så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du sykemlde deg da? Kan du ikke bare sykemelde deg nå dersom forholdene på arbeidsplassen er uholdbare? Hvorfor vente til du er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt egoistisk og kanskje litt lite realistisk ettersom det er legen som bestemmer om du får sykemelding eller ikke etter at tilrettelegging er utprøvd (der det er mulig).

Hva med å søke ny jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet er vel i utgangspunktet ingen grunn for å bli sykmeldt så vidt jeg vet. Du må ha komplikasjoner for å få det.

 

Dersom du er "frisk" gravid, eller bare frisk og ikke gravid er det å stjele fra samfunnet (det vil si oss andre) om du klarer å vri deg tli en sykmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...