Gå til innhold

Cane Corso vr.Dogo Canario


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til de som har peiling på disse rasene!

Hvilken passer best som familiehund?

 

Takker for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig tror Dogo Canario er en bedre familiehund enn Cane Corso. Men kun for mennesker som er hundevante;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt noen som familiehund.

Dette er vel kamphunder/vakthunder? Mere enmannshunder med sterke instinkter og de er veldig sterke i psyken,dominerende og stae.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det mente jeg ikke!

 

Har en venninne som har to av disse såkalte kamphundene, og de er flotte familiehunder. Så jeg har faktisk ikke noe problem med at folk ønsker dem som familiehunder. Kunne aldri tenkt meg det selv, da jeg ikke har nok erfaring. Men hvis man er godt vant med slik type hund, så ser jeg ikke noen feil ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane Corso er nydelig hunder, og fungere også veldig fint som familiehunder.

Vil du ha en lamphund så får du en kamphund, vil du ha en familiehund, ja så får du deg en familiehund! Så enkelt er det.

Du kan gjøre en labrador inn til en drapsmaskin om du virkelig ønsker det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av dem!

 

Hvorfor vil du ha en slik hund? Som dyrlege har jeg truffet noen av de, og om de er representative så vil jeg faktisk ikke anbefale noen å skaffe seg en slik hund.

 

Hvorfor vil du ha en hund som er ustabil i gemyttet og som folk flest vil være skeptisk mot pga størrelsen?

 

Hva er dine behov når det kommer til hund? Kan du mosjonere mye? Mye mental stimuli? Skal du gå på kurs? Flere kurs? Skal du konkurrere? Utstilling? Være med på skiturer? Skog og fjell? Pelsstell? Er du en dominant type selv, eller en forsiktig type? Er du konsekvent, eller gir du lett etter?

 

Et hundeliv er langt. Om du ikke har hatt hund tidligere, så begynn med en rase som er enklere å skaffe opplysninger om enn på et forum om barn!

 

//Dyrlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...