Gå til innhold

Barnehageplass


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva kommunen vektlegger når det gjelder barnehageplass?

Jeg har plass til minste nå,1 mil vekk hjemmefra-motsatt vei fra jobben min og i en annen skolekrets. Det var de eneste som hadde plass når permisjonen min gikk ut. I dag fikk jeg svar på samordnet opptak og jeg har ikke fått plass i noen av barnehagene jeg har søkt på:-( Begrunnelsen er en helhetlig vurdering,ingen mer info.

Noen som vet hva den helhetlige vurderingen kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ulike prioriteringslister fra kommune til kommune. I vår kommune prioriterer de:

1. Barn med spesiele behov

2. Minoritetsbarn

3. Barn med alenemor/alenefar

4. Søsken

5. Resten

 

Lurer du på hvilke prioriteringer som gjøres i din kommune så sjekk hjemmesiden til kommunen eller ta en telefon til dem i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Barnet må være født før september 2010.

- Barn med spesielle behov kommer først i køen.(Gjelder alle bhg)

- Barn med alene forsørgere. ( Gjelder kommunale bhg.)

- Søskenprioritering (Gjelder alle bhg)

 

Har selv ikke fått plass til mine tvillinger født i 2009. Er garantert, men hvor?

Jeg er aleneforsørger også så dette er virkelig håpløst:(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,jeg har altså fått avslag i 3 barnehager og vi bor i en forholdsvis liten kommune. Det må jo være begrenset hvor mange barn som har spesielle behov,det finnes ca ingen minoritetsbarn her,ikke flere aleneforsørgere enn andre steder så dette virker så blodig urettferdig:-(

Jeg tror jeg har fått nei siden jeg har en plass jeg:-( Og deet er ikke mangel på barnehageplasser her heller.Kommunen har nettopp bygd en ny svær "industribarnehage" og legger ned en liten på bakgrunn av det.

Jeg kjenner jeg er kjempesur:-(

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...