Gå til innhold

Til alle SPOTTERE. Spottet dere den måned dere var gravide også? Være så snill svar, dette er kjempe viktig for meg!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter 16 PP klarer jeg nesten ikke mere, og denne runde har jeg prøvd mange alternative hjelpemåter, og kommer til å møte veggen om tanta står på døra her snart..... så bare for å roe ned nervene mine litt med og aksepere virkeligheten, og kanskje få sove i natt.... ja eller nei...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja;)

 

Så pust, slapp av og tenk positivt! Vet akkurat hvordan du har det. Brukte 15pp på førstemann, og er nå igang igjen. Hadde IKM denne uken, ingen mens og negativ test. Vil ikke bruke så lang tid denne gangen, og blir nesten på gråten hver gang mensen dukker opp.

 

Sender gode tanker til deg, og krysser fingrene for at det er din tur nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord.

Oj så spennende. Er det din første PP med nr. 2 nå? Får krysse fingrene for at det er kroppen din som er sen med å lage hcg da, og at det klamrer seg en liten spire der inne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke gravid før jeg fikk bukt med spottingen. Det er som oftest en hormonell grunn til spotting, f eks progesteronmangel. Og med progesteronmangel er det vanskelig å bli gravid.

 

Jeg spottet i begynnelsen av en graviditet en gang, og det gikk galt etter noen dager. Antageligvis var det på grunn av progesteronmangel.

 

Du har prøvd alternative hjelpemåter denne mnd skriver du. Men en mnd er nok lite, er du tålmodig og fortsetter med en alternativ metode, så kanskje du lykkes om ikke lenge.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Med alternative hjelpemåter tenkte jeg naturmedisin, har tatt bidronningele, damiana og wild yam for første gang. Wild yam for å få bukt med spottingen. Men her er den igjen,, den forbanna spottingen. Vi skal nå til utredning om 3 uker, hadde håpet vi rakk å få det til på siste forsøk før det. Hadde vært et mirakel.

 

Tusen takk for lykkeønskninger <3

Hvordan ble du kvitt spottingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de midlene du nevner prøvde jeg bare Wild Yam. Brukte det i 3 mnd, til ingen nytte, ting ble heller verre. Jeg er av den oppfatning at man ikke kan få full utnyttelse av Wild yam hvis man bare skal bruke den noen få dager hver syklus.

Så oppdaget jeg Vitex(Agnus Castus) og begynte å bruke dette. Først en boks med kaplser, merket en liten bedring, så gikk jeg over til tinktur(flytende) og ting begynte virkelig å bli bedre. Etter 3 mnd var spottinga nesten gitt seg(hadde gått fra 4 til 1 dag), sykluslengden og lutealfasen var normal igjen. Den 4. mnd fikk jeg positiv graviditetstest.

 

4 mnd med Vitex er egentlig kort tid å oppleve virkning på, vanligvis må man regne med 5-7 mnd. Så jeg var veldig heldig. Jeg tok i tillegg en ganske stor dose vit. B6(skal hjelpe med å stabilisere syklus), og det kan ha vært kombinasjonen som gjorde at jeg fikk såpass rask virkning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere skal på utredning om 3 uker, så er det vel bare å roe deg ned og VENTE! 3 uker går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitex ja, har jeg hørt masse bra om. Kanskje jeg skulle vurdert det... jeg visste ikke at spotting var så farlig egentlig.. veldig synd. Gruer meg veldig til utredning, skulle vært der for lengst, men jeg trodde virkelig vi kunne klare det alene. :( også gruer jeg meg til å høre at det er noe galt med en av oss... å gruuu .... krysser fingrene for at det fortsatt er håp denne runden XXX

 

Takk for historien din forresten <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eggløsning? Typisk for spottere er at de ikke har eggløsning. Spotter selv i over ett år. Hadde da ikke el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 23.52,

Jeg er ganske sikker på at jeg har EL, tester slår ut i to dager og temperaturen min går opp, nøyaktig like mye hver måned...

 

Har du ikke EL, helt sikkert?? shit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det. Tok progesteron blodprøver hos legen og de tydet på manglende el. Etter 1.5 år fikk jeg time på fertilitetsklinikk. Hadde da noen mislykkede pergosykluser bak meg. Viste seg at da var jeg allerede gravid:-) ( da hadde jeg ikke prøvd pergotime på mange mnd så det var helt naturlig). Da jeg forsøkte på nr 2 noen år etterpå spotter jeg ikke og ble gravid etter 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...