Gå til innhold

Tyngre å jobbe 50 % enn 100 %?!?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykmeldt i flere mnd (pga utbrenthet), og etter samtale med sjefen så ble det til at jeg byttet avdeling. Begynte for ca 1 mnd i 50 % stilling.

På en måte så er det veldig godt å begynne å jobbe igjen, MEN jeg er _nesten_ tilbake i samme form som jeg var før jeg ble sykmeldt, jeg klarer å fungere bra på jobb, men etter jobb må jeg "pine" meg selv for å klare å fungere resten av dagen.

Kjenner veldig på at jeg ikke klarer å komme helt inn i rutinene, og at jeg går glipp av veldig mye, må liksom starte på nytt hele tida.

Skal til legen igjen etter påske, og er veldig delt på hva jeg tenker, for når jeg jobber 50 % så ser jeg mer at det mangler en person resten av tida, noe som tærer på mine følelser, får dåååårlig samvittighet.

Vi går opp i lønn i mai, og vet jo at jeg ikke går opp for de % jeg er sykmeldt, og jeg trenger sårt de pengene.

 

Er det bare en overgangsfase å føle det slik, eller er det faktisk tyngre å jobbe redusert når man vet at det er behov for folk fullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva jobber du med, da?

 

Jeg har hatt det sånn på noen arb.plasser at det har vært et slit å være sykmeldt, fordi det ikke var noen vikar der som gjorde min jobb mens jeg var syk, det bare hopet seg opp. Dermed var det en enorm belastning å komme tilbake på jobb og skulle pløye seg gjennom forsømt arbeid som lå og ventet på meg. Det var en stund aktuelt at jeg skulle ha gradert sykmelding, og altså gå på jobb i redusert tid... men da jobba jeg jo bare dobbelt så fort, så jeg ikke skulle bli hengende etter!

 

Det ble litt bedre da jeg fikk det formalisert som "aktiv sykmelding" fordi det da gikk en vikar parallelt med meg. Så da trengte jeg ikke ha dårlig samvittighet. Uansett har jeg nå lært meg at ingen tjener på at jeg sliter meg ut. Ikke jobben min heller, de får bare en mer ustabil medarbeider på den måten, og er ikke interessert i det. Sykdom er blant de ting vi må bøye oss for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnehagen vet at det mangler en person de timene du ikke er der, så er de vel forpliktet til å få dit en vikar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere får lønnsøkning i mai, skal jo du også få det, har aldri hørt om at du ikke får det fordi du er sykmeldt på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...