Gå til innhold

jeg gjorde alt riktig, men likevell.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har en velskapt liten datter på som har vært plaget med diverse siden hun ble født:(

Jeg gjorde alt "riktig" under svangerksapet, spiste nesten bare sunne ting, drakk ikke kaffe,ikke røyka, tok ikke EN paracet eller noen andre tabeletter/medisiner, stressa ned, passet på å ta nok vitaminer osv..osv....men likevell fikk vi kolikkbarn:P(pluss andre ting som jeg ikke orker nevne her)

 

MENS den andre venninna mi både røyka, nippet vin, tok tabeletter og diverse og fikk et barn som var SÅ rolig at det nesten er skummelt:P

 

ja så slik kan det altså gå:P urettferdig gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehhh... kolikk har da ingenting med din livsstil under svangerskapet å gjøre. Jeg hadde også et kolikkbarn selv om jeg er übersunn. Trodde minst ungen din hadde 50 kromosomer slik du vinklet innlegget ditt.

 

raring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun over her sier har kolikk ingenting å gjøre med at du har gjort alt "riktig", men kan løses ganske raskt med kiropraktor/manuellterapaut :)

 

Jeg fikk en unge med kolikk selvom jeg var på fylla når jeg MINST var 5 uker på vei (visste det ikke), røyka frem til jeg var 8 uker på vei før jeg greide å slutte og spiste ting som ikke var helt lovlig store deler av sv.skapet..

MEN jeg syns fortsatt ikke det er min feil at min unge fikk kolikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikk??? 3-4 måneder med "problemer"???? Prøv å ha en livslang diagnose som skaper STORE problemer for barnet, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det HI mener er at hun FORTJENTE å få et sympatisk barn siden hun avstod fra så mange ting under svangerskapet! Hvilken belønning var det liksom å få et barn som skrek mye mer enn venninnas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, poenget til HI er vel ikke å krangle om hvem som har det mest krevende barnet. For henne er hennes kolikkdatter et slit, for deg er kanskje ditt ev. kronisk syke barn er slit. Man kan ikke sette seg inn i hverandres situasjon 100 % så slutt å krangle om hvem som har det værst.

Alle er vi slitne til tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde også alt riktig, men fikk kolikkbaby. Syns det er dårlig å insinuere at man som mor er skyld i at babyen får kolikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn "kolikkskrek" helt til jeg skjønte dette med kosthold. Da jeg spiste kun brød med leverpostei og drakk vann, noen grønnsaker og litt fisk gikk det fint. Så kunne jeg introdusere litt og litt etterhvert. Halvfabrikata, brus, løk, erter kål, sitrusfrukt, sjokolade osv måtte jeg holde meg unna de første 4 måneder.

 

Så det er ikke helt sant at mor ikke har noe med kolikk å gjøre, noen gnager kan man hjelpe på, det er bare ikke svangerskapet som betyr noe men ammingen.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å "ta noen" altså, bare leste på nett at røyking o.l kunne gi kolikkbarn...:(

men som jeg sa er det ikke bare kolikk vi har hatt, men heldigvis går det passelig bra nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men mitt barn fikk først bankmelk og deretter nan fra apotek. Så føler fremdeles ikke det er min skyld. For vår del tror jeg ikke det har noe med svangerskapet å gjøre heller. Men den harde fødselen. Tror nok babyen fikk seg en trøkk da.

 

Neste gang skal jeg oppsøke hjelp. Jeg trodde helt ærlig det var slik det skulle være. Er i alle fall slik folk flest framstiller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er feil måte å tenke på - hva hvis du hadde gjort alt "galt"?

 

Gjorde "riktig" jeg også, men det hjalp lite. OG det virker som om barnet nylig er født - det andre barnet kan likevel utvikle astma, allergier osv

 

Kolikk har ingen ting med saken å gjøre.

 

OG VERDEN ER URETTFERDIG! Aksepterer du det (selvsagt med måte) så blir det mye bedre for deg å håndtere livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at røykinga i ammeperioden ga kolikkbarn? Altså, at tidligere røyking i sv.skapet ikke spilte inn, men nikotin i morsmelka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme i begge svangerskap (bortimot) Fikk en sove unge og en som hadde lakenskrekk og i en alder av 3 år enda ikke har sovet sammenhengende mer enn 3 t..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skjønner at folk har større problemer enn meg, men leste bare på internett diverse om kolikk og svangerskap også laget jeg et innlegg...sorry...:) jeg elsker jenta vår over alt på jord!Men det ER slitsomt med kolikk når man har andre ting i tillegg....

i tillegg så får jeg ofte spm om jeg røyka i svangerskapet når jeg sier vi har hatt kolikkbarn, så tydeligvis er det flere som har hørt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hverken røyker eller drikker så tror ikke det. Men tror ikke akkurat en baby tar skade av at mamman vipper litt vin. Med mindre vi har veldig forskjellige oppfatninger om hva nipping betyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...