Gå til innhold

Mooncup!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min nysgjerrighet på dette tok overhånd for noen uker siden etter alt jeg hadde lest om det her inne. Måtte bare kjøpe meg en! Og for første gang i historien har jeg gledet meg (!!!!) til mensen for å få testet den ut. Og endelig er den her! hehe... Bruker min Lunette (bare et annet merke) på tredje dagen nå og jeg er allerede overbevist!

 

Har brukt bind ved siden av fordi jeg ikke riktig vet om jeg stoler på at det ikke skal lekke - men det lekker ikke så mye som en dråpe! Og jeg blør enormt mye de første dagene - for å sette det litt i perspektiv må jeg bytte de største ob'ene annenhver time for at det ikke skal lekke gjennom dem. Brukte litt tid på å få plassert den første gangen uten å kjenne at den var der, men det gikk seg fort til.

 

Kan bare anbefale deg å prøve!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nysgjerrighet på dette tok overhånd for noen uker siden etter alt jeg hadde lest om det her inne. Måtte bare kjøpe meg en! Og for første gang i historien har jeg gledet meg (!!!!) til mensen for å få testet den ut. Og endelig er den her! hehe... Bruker min Lunette (bare et annet merke) på tredje dagen nå og jeg er allerede overbevist!

 

Har brukt bind ved siden av fordi jeg ikke riktig vet om jeg stoler på at det ikke skal lekke - men det lekker ikke så mye som en dråpe! Og jeg blør enormt mye de første dagene - for å sette det litt i perspektiv må jeg bytte de største ob'ene annenhver time for at det ikke skal lekke gjennom dem. Brukte litt tid på å få plassert den første gangen uten å kjenne at den var der, men det gikk seg fort til.

 

Kan bare anbefale deg å prøve!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den også etter mye snakk her inne og er superfornøyd.

Lekker ikke noe og kommer aldri til å gå tilbake til bind. Jeg har aldri likt tampong for jeg ble så ekkel i slimhinnene og nå som jeg har spiral kan jeg jo ikke bruke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan tar dere den ut siden det er vakum? Og blir det ikke ett forferdelig klass når den holder på å komme ut eller er den i så hard plastikk at den holder formen? Hva om den er 'full', da kan jeg ikke se for meg annet enn blod overalt jeg :-/

 

Jeg blør også veldig mye og er lei av bind, for jeg blør såpass mye i de 3-4 dagene at jeg må bruke nattbind på dagtid og bytter 4 ganger om dag om ikke mer... Tampax er det bare å glemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man løser opp vakuumet ved å klemme den lett sammen i bunnen når man skal ta den ut. Du lærer deg fort til hvor ofte du må tømme den. Og den rommer jo nesten 15 ml så tømmer du den 4 ganger i døgnet så kan du være trygg på at den ikke blir full. Den er i silikon, og du lærer raskt teknikken for å få den ut uten søl. Greit å sitte på do når du tar den ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym 21.19 her.

Jeg også sitter på do når jeg tar den ut. Da er det lettere å få tak i den og tømmer bare koppen rett i do.

Skyller den og vasker av og til over med litt såpe. Skyller godt og setter den inn igjen.

 

Jeg syns det er lettest å ha det ene bene opp på dolokket når jeg setter den inn igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...