Gå til innhold

er dette lov?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jegjobber i matbutikk og er i permisjon nå. Hadde 4 dagvakter og en kveldsvakt som faste vakter før jeg gikk ut i perm. og nå kan det hende at jeg kanskje må ha mest kveldsvakter....og for min del går det ikke!:(

 

Har en mann som er bortreist på havet i månedsvis og har fått barnehage til barnet vårt som selvsagt er på dagtid.....kan sjefen tvinge meg til å jobbe kveld eller ikke jobbe i det hele tatt?:S

 

Har ingen andre som kan passe barnet vårt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har krav på å få beskjed om ny vaktliste 1-2 mnd.(tror jeg det er?) før den trer i kraft, men du har ikke krav på å få den samme vaklisten som var da du gikk ut i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i arbeidskotrakten mener jeg det bare står antall timer.....vet jeg ikke har krav på å få nøyaktig samme vakter, men håper sjefen ser problemet mitt...får jeg kveldsvakter må jeg slutte:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på samme antall timer som før permisjonen, og om det blir forandringer i en fast vaktliste har du krav på beskjed i god tid før den inntrer.

 

Men du kan ikke forlange akkurat de samme vaktene som du hadde før, en forandring i dette kan faktisk inntre uten at du har hatt permisjon også. Av og til må vaktlistene forandret pga forandringer i arbeidsmengde, sykdom, oppsigelser osv. Men du har som sagt krav på beskjed i god tid.

 

Høres likevel merkelig ut at du plutselig skal ha mest kveldsvakter da, når man jobber 5 dager i uke er det ikke vanlig å ha mer enn 2 kveldsvakter ihvertfall. De fleste vil jo ha mest dagvakter, samtidig som man gjerne har noen skoleungdommer e.l. som må ha kveldsvakter siden de studerer på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare hørt via kollegaer at det mest sannsynlig blir slikt....ville høre her inne hva som er lov før jeg sier noe til sjefen:P

håper virkelig at det ordner seg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei tviler sterkt på at sjefen vil ha meg bort. H*N har sagt flere ganger at h*n gleder seg til jeg kommer tilbake osv...merker at jeg er borte pga ting hoper seg opp osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...