Gå til innhold

Huff har så dårlig samvittighet. (Mottatt gave og søster reagerer)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student, og har hatt det ganske trangt økonomisk. Dette har ført til at mannen og jeg ikke har hatt tv, siden vi flyttet sammen for ca 4 år siden. Vi så oss ikke råd til en slik utgift rett og slett, og hadde ingen problemer med det.

 

Nå er jeg pappas etterpåklatt, og han syntes så synn på oss siden vi ikke hadde tv, så han hadde selv vært å sett seg ut tv til oss med parabol i tillegg, som han skulle betale frem til vi får mer penger.

 

Plutselig en dag kommer han på besøk, og forteller at vi skal ut å kjøpe tv. Holdt på å falle av stolen, og visste ikke helt hva jeg skulle si (annet enn takk selvfølgelig) Vi så for oss en av de billigste typene, men den pappaen min hadde valgt ut kostet 15 000. Prøvde å si til ham at dette kunne jeg ikke ta i mot, men han innsisterte.

 

Jeg sitter nå å ser på den nye flotte tvn min, men det er med en blandet følelse. Jeg får så dårlig samvittighet ovenfor storesøstra mi siden han prioriterte meg. Jeg vet at hun blir sjalu, hun prøver å skjule det, men jeg merker det godt i tonefallet hennes når hun får vite om det. Jeg synes det hele er så ubehagelig. Jeg har mest lyst til å si at vi har spart opp til den selv, eller at vi har fått den i fra mannens foreldre, men jeg vet at pappa selv kommer til å fortelle det til henne.

 

Hvordan bør jeg forholde meg i forhold til dette? synes det er så vanskelig

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette synst jeg var dårlig gjort av far din!!

 

skal ikke gjøre forskjell på sine døtre, selv om den ene ikke sliter like mye som den andre.

 

mine foreldre gjør ikke forskjell.. når jeg og min sambo fikk 10000 for å kjøpe møbler fikk min søster det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan hun være missunnelig på en tv som hun ikke vet hvor kommer fra??