Gå til innhold

noen som vet om man kan få studiepermisjon fra jobben om man studerer deltid på høyskole- i et annet yrkesfelt enn den jobben du har??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

håper noen skjønner hva jeg spør etter?

 

Jobber i barnehage, har lyst å studere sykepleie på deltid samtidig som jeg fortsetter i jobben min i barnehagen.

 

Har prøvd å finne regler om dette på nett, men finner ikke noe som passer med dette ønsket mitt.. :)

 

 

Om jeg jobbet på et sykehjem vet jeg at det ikke ville blitt like vanskelig å få studiepermisjon for å studere sykepleie, på samme måte som at det ikke hadde blitt et problem å få permisjon fra jobben i barnehage om det var førskolærerstudie jeg skulle ta..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke gitt at du får godkjent dette, med mindre det er sykepleiemangel i kommunen du jobber i og de vil trenge deg i yrket. Man får som hovedregel ikke permisjon for å kunne søke seg vekk fra sin arbeidsgiver, men dersom du vil bli sykepleier, så gjør du jo ikke det.

Ring og snakk med "personalkontoret" i forhold til mulighetene. Du kan jo ev kanskje få mulighet til å begynne å jobbe på sykehjemmet dersom det er noe ledig slik at du kan kombinere jobb og praksis osv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! og tusen takk for svar :)

 

Jeg får ta noen telefoner å se hva som kan bli gjort. Jeg jobber forresten i bergen kommune, alltid behov for flere sykepleiere vel? :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen lovfestet rett til permisjon.

Alr avhenger av velvillighet fra arbeidsgiver.

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor du skal søke permisjon når du vil over i et annet yrke. Da kan du vel heller si opp deler av stillingen din?

Permisjon er jo noe man søker om når planen er å komme tilbake i jobbe etter end studie el.l

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg gikk sammen med på skolen jobber også i klesbutikk. Hun fikk permisjon for å gå på skole....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, å si opp deler av stillingen min har jeg ikke tenkt på. Men om jeg gjør det, må jeg likevel ha permisjon i praksisperiodene, er jo da borte i opptil 9 uker i strekk. Utenom praksisperiodene er det jo ukessamlinger, hvor jeg blir borte i en uke av gangen. Når jeg ellers er på jobb, er jeg jo på jobben hele uken. Ser ikke helt hvordan arbeidsgiver skal finne en annen annsatt som vil ha en fast, prosentvis stilling som blir så "ustabil" mtp arbeidstider. Da vil det være mer naturlig for arbeidsgiver å ta inn vikarer i de aktuelle periodene jeg er borte.

 

 

hi

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...