Gå til innhold

har barna deres mye leker?


Ksenia & Anjem

Anbefalte innlegg

Nesten ingen av barna til venninnene mine har noe særlig mye leker..ikke duplo, ikke togbane..bare noen puslespill og småting..bare synes det er litt rart...det er jo småbarn ca 3års alder, men alikevel..treåringen min har masse leker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min 3 åring har veldig mye leker. Masse duplo, togbaner, klosser og ekstremt mye biler og bøker. MEN, han er kjempe flink til å leke med alle lekene sine - både alene og når han har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de har så mye at jeg egentlig blir litt flau da vi har besøk av andre. De aner ikke selv hva de har heller og nye ting "forsvinner" i mengden. Har nok kjøpt litt for mye selv, men de har også fått og arvet masse. Prøver å rydde med jevne mellomrom da ungene og mannen er borte. Jeg får nemlig ikke lov til å gi bort, kaste eller sette på loftetet av mannen og ungene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja her er det også veldig mye. Heldigvis er det mye av det samme og god orden i alt. Min mann har tatt godt vare på alt han hadde da han var liten av lego, bøker, spill og playmo. Jeg har en liten bror som netopp har vokst fra sine leker og alt er pent brukt. Det er biler, bøker, spill, duplo, playmo og lego. Så nå flytter mine foreldre og jeg har fått enda mer derfra av uteleker og samleleker. Vi kjøper ikke spesielt mye men tror vi har det meste av lego, duplo og playmo seriene. Vi har lite utenom disse samleseriene da.

 

Barna leker med alt og vi gir bort etterhvert som de ikke bruker lekene. Ødelagte ting kastes så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre sånne "kvadratiske" bokser fra ikea som er stappfulle, lekekjøkken, masse bøker, puslespill, tegnesaker, leire, dukker....

 

Vi synes vi har litt mye, men det blir jo brukt alt sammen i løpet av en 2-ukers periode, så da er det greit.

 

Kunsten er å plukke vekk leker som blir uinteressante og ikke bare "fylle på haugen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for mye leker, men sånn er det med stor familie som er gavmild i tillegg til at vi foreldrene er litt vel rause.

 

De har både duplo, togbane, bilbane, dukker osv osv Men det som blir mest brukt er tegnesaker og puzzlespill, så spørs om vennene deres er litt inne på noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig mye leker, men ungene leker med alt også. Skal ha en liten ryddings nå i påsken siden alle ungene er vekk. Vet det er litt ødelagte ting og noe de har vokst fra som kan fjernes. Noe av det de har vokst i fra blir lagt i en eske på toppen av skapet, for det er greit å ha når de små tantebarna kommer på besøk.

 

Vi har masse spill, bøker og puzzlespill. Dette går ikke innunder leker for min del. Spill er noe vi gjør mye i perioder, unger eller voksne. Meg og min mann har ett vennepar som har endt med å puzzle en hel kveld, delt en flaske vin og bare puzzla. Nå skal vi på tur sammen, så mulig vi kjøper inn noen nye store puzzlespill.

Bøker er koselig, og jeg går litt amokk i bokhandleren. Bøkene blir lest, så jeg har ingen dårlig samvittighet med å kjøpe det heller.

 

Vi har satt togbane og slike ting på hytta, slike ting man ikke vokser så mye ifra og som alle syns er gøy å leke med. Det ble vel mye hos oss, og hvertfall etter at ungene mine var på loftet hos mamma og fant mye gøy. Det morsomme er at de fleste av mine gamle leker er det samme som ungene leker med nå. Så det har ikke blitt mye nytt, men mange nye ting til lekene de har fra før av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes egentlig ikke det, men mer en din venninne da. De har 4 sånne plast bokser hver... 2-åringen har en med duplo, en med togbane, en med biler/båter og en med div annet. 8-åringen har en med lego, en med brio mekaniker greier i tre, to med div annet. I tilegg har de en bokhylle med bøker.

 

Jeg bytter hver 14 dag da istede for å kjøpe nye leker. Utrolig hva som kan bli interesant igjen bare ungene ikke ser det på en stund. Jeg kaster det som blir ødelagt og har gir bort til andre når vi tar en opprydning i forhold til det de vokser fra. Vil ikke at de skal drukne i leker. Vi kjøper aldri (skjedd 3 ganger kanskje) noen utenom bursdag og jul, for jeg synes ungene får enormt mye da. Istede bruker vi pengene på opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...