Gå til innhold

Kvalifiseringsstønad gjennom nav, noen som vet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvalifiseringsprogrammet er beregnet på se svakeste brukerene. De som ikke evner å komme seg i lønna arbeid, og de som må ha et spark bak for å få gjort dagliglivets vanlige gjøre mål, som å handle til seg selv, følge barna i barnehagen, vaskeklær og henge dem til tørk.

Det er ikke snakk om å skulle være i vanlig aktivitet, som i en jobb eller på et tiltak, det er egentig ikke noe annet aktivitetskrav enn krav til at man står opp, steller seg og gjør vanlige aktiviteter som alle oss andre gjør i tillegg til å jobbe.

Blir helst brukt på de som er svakt fungerende, på grensen til psykiskutviklingshemmet. Men også sosiale problemer, psykiske problemer og gamle rusmisbrukere gjerne med kognitive problemer.

 

Stønaden ligger hakket over sosialhjelpsnivå for en enslig, men de med barn, får gjerne supplering fra sosialkontoret slik at de kommer opp på minstenivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fint være andre krav til aktivitet enn "krav til at man står opp, steller seg og gjør vanlige aktiviteter som alle oss andre gjør i tillegg til å jobbe". det er heller ikke slik at dette er for de som "må ha et spark bak for å få gjort dagliglivets vanlige gjøre mål, som å handle til seg selv, følge barna i barnehagen, vaskeklær og henge dem til tørk."

 

Aktiviteter kan fint være arbeidspraksis i ordinær virksomhet. Men man får tettere oppfølging og veiledning!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? Jeg har jobb i kvalifisering. Er under trening som kontormedarbeider og økonomimedarbeider og skal snart ta fagbrev.

 

Jeg jobber 8 timer hver dag, går på kurs sammen med de andre vanlige i økonomiavdelingen, og har akkurat samme jobb som en økonomimedarbeider, da med litt oppfølging siden jeg ikke har noen utdanning i dette området fra før.

 

Det er også flere der som går på kvalifisering til å være markedsekretær, salgssekretær, selger, logistikk - alle er oppegående, flinke, intelligente mennesker som for en eller en annen grunn ikke klarer den jobben de hadde før. Det er en slags omskolering.

 

Vet ikke hvor du har fått din informasjon fra, men du er helt f*** i hodet hvis du faktisk mener det du skriver.

 

Ja, jeg tjener bare 120 kroner i timen, men trenger ihvertfall ikke noe sosialhjelp eller stønader. Skam deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.er d mye man får i mnd? hun jeg snakket med sa man måtte være aktiv 37 timer i uka. d er ikke noe for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lønnen er 2G pr år (rundt 150 000).

Ja, du skal være i aktivitet på fulltid, men aktivitet kan være så mangt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...